توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای براساس ظرفیت‌های‌ استان
توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای براساس ظرفیت‌های‌ استان

ندای استان:استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت‌های‌ مهمی در بخشهای مختلف وجود دارد گفت: بر این اساس توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای مبتنی بر مزیت‌های استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده شامگاه پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران و در راستای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای، تا پایان آذرماه امسال دومین هنرستان فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنا داریم دبیرستان‌های تخصصی در استان بوشهر توسعه یابد، افزود: در سال جدید یک مجتمع آموزشی توسعه یافته وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران در شهر بوشهر آغاز به کار کرد و در این راستا توسعه هنرستان‌های وابسته به این سازمان در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

استاندار بوشهر خواستار شد: واحدهای پتروشیمی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به‌ عنوان معین مالی آموزش و و پرورش تعیین شوند .

محمدی‌زاده از توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی در استان بوشهر خبر داد و گفت: اردوگاه‌های آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان در تمام شهرستان‌های ۱۰گانه این استان ایجاد می‌شود.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را معین آموزش و پرورش استان بوشهر معرفی کرد و افزود: سپاه می‌تواند این دستگاه را در اجرای برنامه‌های فرهنگی یاری دهد.

استاندار بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر با همکاری سپاه ۲ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده و قرار است سه هزار دانش‌آموز دیگر نیز تا پایان سال به این اردوها اعزام شوند.

محمدی‌زاده با اشاره به ضرورت افزایش شمار دانش‌آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور یادآور شد: اردوهای راهیان نور بزرگترین محل تربیت و انسان‌سازی هستند.

وی در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز گفت: در سنوات گذشته این دانشگاه از جایگاه مطلوبی در رتبه بندی کشوری برخوردار نبود اما اکنون با اقدامات انجام شده جایگاه آن ارتقا پیدا کرده است.

استاندار بوشهر در ادامه بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش برای سفری یک روزه، بامداد امروز وارد استان بوشهر شد که افتتاح ۲ واحد آموزشی، آغاز عملیات اجرایی یک باب هنرستان، دیدارهایی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، خیرین مدرسه ساز، دانش آموزان و معلمان و خانواده شهدا در کنار شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش از جمله برنامه های سفر در این استان است.

  • منبع خبر : ایرنا