راهپیمایی مردم بوشهر در محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ
راهپیمایی مردم بوشهر در محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ

ندای استان:مردم انقلابی بوشهر در راهپیمایی باشکوه ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز، نفرت و انزجار خود را از اغتشاشگران و مزدوران وابسته به آمریکا و صهیونیسم اعلام کردند.

به گزارش ندای استان،نمازگزاران بوشهری بعد از برپایی نماز جمعه با مشت‌های گره کرده خشم و انزجار خود را نسبت به عاملان پلید و خبیث حادثه تروریستی شیراز که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از زائران شد فریاد زدند.

این راهپیمایی  با گلبانگ “الله اکبر” آغاز شد و با فریادهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر انگلیس” ادامه پیدا کرد.

“این همه قتل و غارت، جنایت آمریکاست” ، “ناامنی و اغتشاش، زیر سر آمریکا است” و جنایت داعشی ، زیر سر آمریکاست” دیگر شعارهای شرکت کنندگان در راهپیمایی محکومیت حادثه تروریستی شیراز بود.

نمازگزاران همچنین با سر دادن شعارهای “رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش می‌کنیم” و “اهل بصیرت پیرو رهبرند، در راه دین همیشه روشنگرن” و “ولایت فقیه اصل دین است،  محور وحدت مسلمین است” ولایت‌مداری و بصیرت خود را خطاب به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی فریاد زدند.

“جنایت و چپاول کارنامه آمریکاست” ، “فتنه کل دنیا زیر سرآمریکاست” ، “مرگ بر فتنه‌گر” ، “مرگ بر آشوب‌گر” و “آشوبگر حیاء کن، مملکت رو رها کن” از دیگر شعارهای بوشهری ها در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ بود.

حاضران همچنین با شعارهای “ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است” و ” توطئه و اغتشاش کار منافقین است” خواستار برخورد قاطع با  عامل  یا عاملان حادثه تروریستی شیراز شدند.

در پایان این راهپیمایی که با حمل پرچم جمهوری اسلامی، عکس شهیدان از جمله سردار شهید قاسم سلیمانی و حمل کاغذ نوشته‌هایی در روشنگری ابعاد اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر همراه بود  قطعنامه‌ای در محکومیت جنایت تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی شیراز قرائت شد.

عصر  روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.
در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (هفتم آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار می شود و پیکر مطهر شماری از شهدا نیز در حرم مطهر شاهچراغ به خاک سپرده خواهد شد.