کاهش ۱۱.۴ درصدی طلاق در استان بوشهر
کاهش ۱۱.۴ درصدی طلاق در استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میزان طلاق در استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به برآورد جمعیت استان تا پایان شهریورماه امسال اظهار داشت: جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۹۷ هزار نفر است که ۸۵۶ هزار نفر در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

وی تعداد مردان در استان بوشهر را ۶۳۴ هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: از جمعیت ۱٫۲ میلیون نفری استان بوشهر ۵۶۲ هزار نفر زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تعداد ولادت در شش ماه نخست امسال در استان را شش هزار و ۴۰۱ نفر دانست و تصریح کرد: تعداد نوزادان تولد شده استان بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

پاسالار بیشترین فراوانی ولادت‌ها را در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله و ۲۹ تا ۲۵ سال دانست و افزود: میانگین سن مادر در ولادت‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال از میانگین ۳۰٫۱۵ درصد، ۳۰٫۲۵ درصد در شهر و  ۲۹٫۸۱ درصد در روستاها ثبت شده است.

وی با اشاره به تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در  ۶ ماهه امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال حدود ۳ هزار مورد ازدواج در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰٫۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تعداد طلاق‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال را ۹۳۰ مورد دانست و گفت: میزان طلاق در استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۵۰ مورد بوده ۱۱٫۴ درصد کاهش یافته است.

پاسالار بیشترین فراوانی ازدواج زنان را در سن ۲۰ سالگی ذکر کرد و افزود: بیشترین فراوانی ازدواج مردان در سن ۲۷ سالگی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی ازدواج زنان و مردان استان بوشهر در شش ماهه نخست امسال به ترتیب در سن ۳۶ و ۳۵ سالگی ثبت شده است.