تقدیر امام جمعه از اقدام ستودنی دولت
تقدیر امام جمعه از اقدام ستودنی دولت

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اقدام اخیر دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در زمینه تحریم برخی نهادها و شخصیت‌های انگلیسی گامی موثر و ستودنی است و از این کار حمایت می‌کنیم.

به گزارش ندای استان،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: به طور یقین برخی از نهادها و شخصیت‌های انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت صحنه بسیاری از جنایت‌ها هستند.

وی اظهار کرد: سرمنشاء بسیاری از آشوب‌ها و اغتشاش‌ها از سوی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و آنها کانون شرارت به شمار می‌روند و با قدرت آنها را تحریم می‌کنیم.

جامعه نخبگان کشور از مولفه های قدرت هستند

امام جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: دانشگاه، نخبگان و استعدادهای برتر از مولفه های قدرت و ارکان پیشرفت یک کشور به شمار می‌روند به همین دلیل است که دشمن با تهدید و تطمیع تلاش می‌کنند کشور در مسیر پیشرفت رشد نخبگانی قرار نگیرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تعطیلی کلاس‌های درس و دانشگاه‌ها و در تلاش برای جذب استعدادهای برتر به خارج از کشور و یا ناامید کردن آنها نسبت به آینده نظام است به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند دانشگاه‌های کشور باید پررونق، کلاس‌ها فعال و دانشجویان و نخبگان امیدوار در مسیر پیشرفت کشور تلاشی جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت نخبگانی باید تبدیل شود به ظرفیت ملی گفت: باید ایده‌های فناور تبدیل به کالاها و محصولات دانش بنیان شوند چرا که در این صورت است که به قدرت و ثروت ملی دست خواهیم یافت.

امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه باید توطئه های دشمن نسبت به جامعه نخبگانی برای جامعه تشریح و با آن مقابله شود گفت: مدیران اجرایی کشور باید از جامعه نخبگانی حمایت و با بکارگیری کارآمد از این افراد زمینه اثر گذاری این قشر در منظومه پیشرفت کشور فراهم شود.

وی یادآور شد: جامعه استکباری ۴۳ سال است که همواره شایعه براندازی نظام، ایجاد درگیری و اغتشاش طی چند روز، چند ماه و چند سال آینده را داده اند اما انقلاب اسلامی به دلیل اینکه دارای بنیادهای قوی مردمی، اساس آن برحق و با تشخیص‌های صحیحی که درتصمیم‌گیری در عرصه‌های ملی و بین المللی دارد همچنان پابرجاست و به طور یقین با پشتوانه این مردم به تمدن و پیشرفت می‌رسد و این دشمنان ما هستند که در این ۴۳ سال مرتب سقوط خود را مشاهده کرده اند.

هدایت اغتشاش‌های اخیر از بیرون از مرزها 

امام جمعه بوشهر  گفت: نکته روشن در اغتشاش‌های اخیر مدیریت از خارج از کشور است برخی از مزدوران خارج نشین با طراحی‌های جهان استکبار از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که در ایران هرج و مرج، آشوب و اغتشاش صورت بگیرد.

وی با تاکید براینکه جهان غرب به دنبال این است که انقلاب اسلامی دچار مشکلاتی شود اضافه کرد: انتقاد، اعتراض و پیشنهاد هیچ مشکلی ندارد اما اینکه عده ای بیایند با اغتشاش اموال عمومی را تخریب و برای مردم مزاحمت ایجاد کنند نکته ای است که جهان غرب و استکبار به دنبال آن هستند.

صفایی بوشهری در باره اظهار نظر برخی افراد خاص گفت: برخی از افراد خاص، با نفوذ و تاثیرگذار جامعه تحت تاثیر تهاجم رسانه ای دشمن نکاتی که صحیح نبود مطرح و  مشکلاتی ایجاد کردند که باید در این شرایط بصیرت داشت.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمندی که این ملت با خون شهدای خود به وجود آوردند و پای انقلاب خود هستند و نباید برخی از افراد در این شرایط فریب توطئه های دشمن را بخورند.

تهاجم رسانه‌ای مجازی دشمن در مورد جوانان ناکام ماند

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم رسانه ای مجازی دشمن که جوان و نوجوان ایرانی را هدف قرار داده بود گفت: دشمن در تلاش است قشر جوان و نوجوان جامعه به عنوان ثروت آینده این مملکت را دچار انحطاط فکری کنند و این قشر را در میدان مقابله با نظام قرار دهند.

وی ادامه داد: با ناامید شدن دشمن از این دسیسه، امروز در تلاش است که با  امضا جمع کردن مانع حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی شوند.

امام جمعه بوشهر گفت: امروز دشمن در تلاش است با استفاده از هر ترفندی و توطئه ای ایران را  در جامعه بین الملل تضعیف کند و به دنبال تخریب شخصیت ایران است اما جامعه ورزشی و هنری ما دارای افراد بسیار فرهیخته، روشن و بابصیرت هستند و بار دیگر مشت محکمی به دهان یاوه گویان خواهند زد.

وی با اشاره به هفته ورزش گفت: حمایت از ورزش قهرمانی و همگانی  و ورزشکاران یک اصل است و باید در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه برنامه ریزی کرد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: مسئولان برای ایجاد اشتغال جوانان، توسعه تولید و مردم داری تلاشی وافر داشته باشند.

وی با تاکید بر بومی گزینی مراکز صنعتی استان بوشهرتاکید کرد: جوان تحصیلکرده دارای مهارت کاری باید مورد حمایت قرار بگیرند و اشتغال او از سوی مسئولان مهیا باشد.

امام جمعه بوشهر افزود: در این استان جوانان تحصیلکرده زیادی وجود دارد که در انتظار اشتغال هستند و مسئولان به طور ویژه باید به نیروهای جوان بومی توجه کنند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: عقلانیت مدیریتی یعنی احترام و خدمت به مردم است و مسئولان باید به این اصل توجه کنند.

  • منبع خبر : ایرنا