بوشهر بیشترین رشد اقتصادی کشور را دارد
بوشهر بیشترین رشد اقتصادی کشور را دارد

ندای استان:استاندار بوشهر با بیان اینکه رشد اقتصادی امسال استان ۱۰.۴ درصد تعیین شده، گفت: این مهم بیشترین رشد اقتصادی کشور است که حداقل ۴ درصد آن از محل بهره‌وری محقق می‌شود.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده ظهر روز دوشنبه ۴ مهر در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت و کمیته بهره‌وری استان بوشهر نقش بهره‌وری در اجرا طرح‌های مختلف مهم دانست و اظهار کرد: در استان بوشهر موضوع بهره‌وری نسبت به دیگر نقاط کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی رشد اقتصادی در کشور در سال جاری را ۸ درصد دانست و گفت: ۳ درصد این رشد اقتصادی از محل بهره‌وری محقق می‌شود.

استاندار بوشهر رشد اقتصادی امسال استان را ۱۰.۴ درصد دانست و بیان کرد: این میزان بیشترین رشد اقتصادی کشور است که حداقل ۴ درصد آن از محل بهره‌وری محقق می‌شود.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در تحقق برنامه بهره‌وری تعیین شده گفت: باید برنامه لازم در این حوزه با پیش‌بینی منابع آن تدوین و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: ۷۷ درصد سهم سرانه نفت، گاز و پتروشیمی در تولید ناخالص استان بوشهر و اینکه آنان در این بخش نقش بزرگی در بهره‌وری دارند باید ساز و کاری تهیه شود و حتما جلسه‌ای لازم است با حضور منطقه ویژه اقتصادی، مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شود.

استاندار بوشهر به بهره‌وری در بخش پرورش میگو پرداخت و با بیان اینکه به روش سنتی در هر هکتار ۳ تا ۴ تن میگو تولید می‌شود خاطر نشان کرد: با روش ژئو مبران تولید به ۲ برابر افزایش می‌یابد اکنون این روش در برخی مزارع پرورشی اجرا شده و تولید در هر هکتار به شش تن رسیده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه روش‌های نوین دیگر در پرورش میگو تولید تا ۵ برابر افزایش می‌دهد تصریح کرد: با اجرا روش نوین تولید میگو پرورشی از ۳ به ۱۵ تن در برخی مزارع افزایش یافته و می‌تواند تولید از  ۳۲ هزار تن سال جاری در شش هزار و ۴۰۰ هکتار به ۱۰۰ هزار تن در سال افزایش دهد.