گرانفروشی و درج نکردن قیمت تخلف پرتکرار فروشگاه‌های نوشت‌افزار بوشهر
گرانفروشی و درج نکردن قیمت تخلف پرتکرار فروشگاه‌های نوشت‌افزار بوشهر

ندای استان: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس بازرسی ها و گشت های نظارتی گران‌فروشی و درج نکردن قیمت‌ها پرتکرارترین تخلفات واحدهای فروش نوشت‌افزار و ملزومات مدرسه در این استان شناسایی شده است.

به گزارش ندای استان،نصرالله کشاورز روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: طرح نظارتی بازار نوشت افزار و ملزومات مدرسه ویژه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید از ۲۰ شهریورماه در استان بوشهر آغاز شده است و تا کنون ۲۵ پرونده تخلف در این زمینه به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۵ مهم ماه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: خرده فروشی‌های نوشت افزار می‌توانند کالاها را تا سقف ۲۰ درصد بیشتر نسبت به فاکتور خرید خود از واحدهای عمده به فروش برسانند و بیش از این میزان تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود.

کشاورز اضافه کرد: درج قیمت‌ها و ارائه صورت حساب به خریدار از دیگر مواردی است که خواسته مردم است و تخطی از آن تخلف صنفی محسوب می‌شود و این واحدهای فروش باید با تغییر قیمت‌ها نسبت به درج آن به طور مداوم اقدام کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تا کنون موردی از پلمپ واحدهای صنفی ملزومات مدرسه در استان بوشهر گزارش نشده است اما در صورتی که واحدی تکرار تخلف داشته باشد و میزان تخلف بیش از ۲ میلیون تومان باشد ملزم به نصب پارچه مبنی بر گرانفروشی می‌شود.

وی ادامه داد: گشت نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی جدید ۲ روز در هفته انجام می‌شود و براساس منطقه‌بندی همه شهرستان‌ها، همه واحدهای صنفی فعال در این بخش مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

کشاورز اعلام کرد: هر چند نظارت بر اخذ شهریه مدارس غیر دولتی به عهده اداره کل آموزش و پرورش است اما قرار شده گشت مشترکی با مشارکت اداره کل صنعت، معدن و تجارت در این زمینه راه‌اندازی شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درباره تخلفات احتمالی در تولید و فروش لباس فرم دانش‌آموزان نیز گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است که به این موارد رسیدگی می‌کند، اما تا کنون شماره تلفنی برای ارجاع و اطلاع‌رسانی به افرادی که شکایت خود در این زمینه به سامانه مردمی ۱۲۴ گزارش داده‌اند، اعلام نکرده است.

وی یادآور شد: مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در اجرای طرح آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و خریداران این لوازم می‌توانند شکایت‌های خود را در این سامانه مطرح کنند تا رسیدگی به تخلفات این بخش شتاب گیرد.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر از متصدیان واحدهای صنفی خواست تا نسبت به درج کامل قیمت‌ها و نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، برای ارائه به بازرسان همکاری داشته باشند