پایان۱۲ سال انتظار؛ محور ریز – سرچشمه افتتاح شد
پایان۱۲ سال انتظار؛ محور ریز – سرچشمه افتتاح شد

ندای استان:با افتتاح این پروژه علاوه بر تحقق آرزوی دیرینه مردم سرچشمه و بهبود وضعیت تردد در منطقه، تکمیل این پروژه زمینه اتصال شهرستان جم و دشتی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ندای استان،به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان عملیات بهسازی، تعریض و آسفالت محور روستایی ریز، انارستان، سرچشمه باغان در شهرستان جم به بهره برداری رسید.

عملیات بهسازی، تعریض و آسفالت محور روستایی ریز، انارستان، سرچشمه باغان به طول ۱۱ کیلومتر و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

با احداث این محور ارتباطی، مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرستان دشتی به جم به حدود ۲۷ کیلومتر کاهش می‌یابد.

پیش از این شهرستان‌های جم و دشتی فاقد راه ارتباطی بوده و شهروندان برای تردد بین این دو شهرستان باید مسیری حدود ۱۰۰ کیلومتر را می‌پیمودند؛ این مسیر نیز بسیار ناهموار و پرپیچ و خم بود و استانداردهای لازم را نداشت.

با افتتاح این پروژه علاوه بر تحقق آرزوی دیرینه مردم سرچشمه و بهبود وضعیت تردد در منطقه، تکمیل این پروژه زمینه اتصال شهرستان جم و دشتی را فراهم خواهد کرد.

روستای سرچشمه از توابع بخش ریز شهرستان جم است که سالیان متمادی از راه ارتباطی مناسب برخوردار نبود؛ این روستا یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات خارج از فصل صیفی جات به ویژه گوجه فرنگی است، با استفاده از این محور انتقال محصولات کشاورزی سرچشمه به مرکز شهرستان نیز به بهتر صورت می‌پذیرد.

با احداث این محور تنها روستای بالای ۵۰ خانوار استان که فاقد راه آسفالته بود نیز از نعمت راه آسفالته برخوردار شد.