افتتاح و اجرایی شدن ۱۱۳ طرح در تنگستان
افتتاح و اجرایی شدن ۱۱۳ طرح در تنگستان

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس این استان در یکسال فعالیت دولت سیزدهم با افزایش بیش از دو برابروز شدن از سه هزار به هفت هزار تن رسیده است.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مخزن آب پنج هزار متر مکعبی شهر دلوار در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: پرورش ماهی در قفس قابلیت اقتصادی بسیار خوبی برای استان بوشهر است و در زمانبندی سه ساله افزایش این ظرفیت تا ۶۰ هزار تن هدفگذاری شده است.

وی در ارتباط با برنامه‌های امروز هفته دولت در شهرستان تنگستان گفت: ۱۱۳ پروژه کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس با اعتبار یکهزار و ۸۵ میلیارد تومان در تنگستان افتتاح و اجرایی شد.

استاندار بوشهر یادآورشد: در نخستین برنامه افتتاح و اجرایی شدن طرح های شاخص این شهرستان عملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی روستایی آغاز شد.

محمدی‌زاده بیان کرد:  شهرستان تنگستان در زمینه منازل روستایی، مقاوم سازی منازل وآسفالت معابر روستاها نسبت به میانگین استانی وضعیت بهتری دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: سپس عملیات اجرایی توسعه یک مزرعه  پرورش شتر مرغ با ظرفیت ۴ هزار و ۳۰۰ راس در نزدیکی روستای شاه پیر آغاز شد.

وی با اشاره به تناسب آب و هوا و طبیعت تنگستان با پرورش شتر مرغ، گفت: این واحد پیش از این با ظرفیت ۳۰۰ راس کار خود را آغاز کرده بود.

محمدی‌زاده ادامه داد: در ادامه برنامه های امروز، عملیات اجرایی سد باهوش آغاز شد که این سد می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز نخیلات تنگستان به ویژه اهرم را تامین کند.

وی افزود: با تلاش و پیگیری مسئولان، اعتبار لازم تامین و پیمانکار و مشاور طرح انتخاب شده و همه چیز برای اجرایی کردن این پروژه مهم آماده است.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح ساختمان جدید شهرداری اهرم، گفت: ساختمان قدیم این شهرداری بسیار فرسوده و متعلق به ۴۰ سال قبل بود و ساختمان افتتاح شده با مساحت یکهزار و ۳۵۰ متر در ۳ طبقه با جانمایی و معماری بسیار خوب ساخته شده است.

وی افزود: در ادامه این برنامه‌ها، مخزن پنج هزار متر مکعبی دلوار افتتاح شد تا بتواند آب پایداری را برای مردم دلوار و روستاهای ساحلی تامین کند.

محمدی‌زاده با اشاره به بازدید ۲ ماه گذشته خود از این طرح، بیان کرد: تصور نمی‌شد این طرح در هفته دولت بهره‌برداری شود که با تلاش مضاعف آبفای استان بوشهر کاری که ممکن بود در ۶ ماه انجام شود، در ۲ ماه تکمیل شد.

استاندار بوشهر گفت: در ادامه برنامه‌های امروز در تنگستان  یک مرکز تکثیر میگوی یکهزار تنی و ۲ مجموعه پرورش ماهی در قفس ۵۰۰ تنی افتتاح شد ک ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان را به ۷ هزار و ۵۰۰ تن رساند.

وی گفت: عصر امروز برنامه‌های هفته دولت در شهرستان دشتی ادامه خواهد یافت.

  • منبع خبر : ایرنا