معرفی ۲۶۶ صنف متخلف در بوشهر به تعزیرات حکومتی
معرفی ۲۶۶ صنف متخلف در بوشهر به تعزیرات حکومتی

ندای استان:کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۲۶۶ صنف متخلف در شهرستان بوشهر شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش ندای استان، زهرا کمال بیان کرد: به‌منظور حفظ، تأمین و ارتقاء سلامت شهروندان، صنوف حساس عرضه‌کننده مواد غذایی از قبیل اغذیه‌فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و… از ابتدای سال جاری به‌صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.
وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط در این مدت ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید بهداشتی از صنوف مذکور انجام دادند و در این بازرسی‌ها کلیه موارد بهداشتی از قبیل شرایط عرضه، نظافت عمومی، نکات ایمنی و فنی ساختمانی، اصول بهداشت لوازم و تجهیزات، چیدمان وسایل، مواد اولیه مصرفی، رنگ‌های غیرمجاز و بهداشت فردی شامل روپوش، کلاه و دستکش را کنترل و نظارت کردند.
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در خصوص اهمیت درجه یخچال و نقش آن در سلامت مواد غذایی، گفت: درجه مناسب یخچال و فریزر برای سلامت مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که دمای نامناسبی برای یخچال تعیین شود، می‌تواند منجر به فاسدشدن مواد غذایی شود.
وی افزود: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل دمای یخچال‌های صنوف را اندازه‌گیری و در طول سال جاری بیش از ۱۷ دستگاه یخچال را به دلیل داشتن دمای نامناسب پلمب کردند.
به گفته کمال، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون در بازرسی از اصناف مختلف تعداد ۲۶۶ صنف متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.
وی می‌گوید: در تمام طول سال به‌ویژه در فصول گرم برنامه پایش و بازرسی مستمر از صنوف مذکور انجام و در این نظارت‌ها تمامی نواقص بهداشتی به متصدیان اعلام می‌شود و در صورت هرگونه بی‌توجهی به وضعیت بهداشتی، با متخلفان طبق قانون ماده ۱۳ برخورد جدی می‌شود.
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ سامانه شکایات مردمی تماس بگیرند.