نوسازی سینما بهمن بوشهر نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار
نوسازی سینما بهمن بوشهر نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

ندای استان:به گفته رئیس حوزه هنری استان بوشهر نوسازی سینما بهمن بوشهر به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ندای استان،امید پارسایی فر با اشاره به تعطیلی موقت تعدادی از سینما‌های قدیمی کشور از جمله سینما بهمن بوشهر بعد از حادثه متروپل آبادان گفت: حوزه هنری نسبت به اصول ایمنی و حفظ سلامت عمومی خود را متعهد می‌داند و سینما را خودخواسته و مسئولانه از روند فعالیت روزانه خارج کرد تا نسبت به بهبود وضعیت آن کمک شود.

وی اظهار داشت: در دولت قبل با هدف بهسازی و به روزرسانی سینما بهمن بوشهر چهار میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که با وقوع شرایط کرونایی و تعطیلی سینما این بودجه از سبد حوزه فرهنگی استان خارج شد.

پارسایی فر بیان کرد: سینما بهمن بیش از پنجاه سال در کنار مردم استان بوشهر بوده است. در دهه هشتاد یک بار بازسازی شد؛ اما الان نیاز به نوسازی و تجهیز به وسایل مدرن تصویری و صوتی دارد.

وی گفت: در طرح جدید سینما بهمن افزایش سالن‌ها و ظرفیت آن و فناوری‌های دالبی و سه بعدی در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری استان افزود: با برآورد انجام شده باتوجه به افزایش بهای طرح‌های عمرانی و تجهیزات فنی سینمایی حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای به روزرسانی سینما از نظر نوسازی ساختمان و تجهیزات نیاز است.

پارسایی فر گفت: با کارشناسی صورت گرفته نیازی به تخریب ساختمان سینما بهمن نیست و با مقاوم سازی آن با شیوه‌های نوین مهندسی و سازه‌های سبک، استحکام بنا مانند سینما‌های خوزستان، فارس، اصفهان امکان پذیر است.

وی افزود: تخریب کامل سینما بهمن و نوسازی آن با توجه به نیاز طرح به اعتبارات و بودجه بالا استان بوشهر را چند سال فاقد سینمای حرفه‌ای خواهد کرد که بر همین اساس اولویت بر استحکام و بهسازی سالن کنونی به عنوان یکی از سالن‎های شاخص و برجسته در جنوب کشور است.