نگاه سیاسی باعث مغفول ماندن موضوع عفاف و حجاب شده است
نگاه سیاسی باعث مغفول ماندن موضوع عفاف و حجاب شده است

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات لازم و برخورد و نگاه سیاسی و ابزاری مدیران سابق به موضوع عفاف و حجاب سبب مغفول ماندن این مقوله در استان شده است.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر بااشاره به اینکه پیش‌از این شورای فرهنگ عمومی در مقوله عفاف و حجاب اقداماتی انجام داده، گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات لازم و برخورد و نگاه سیاسی و ابزاری مدیران سابق به این مقوله سبب مغفول ماندن موضوع عفاف و حجاب در این استان شده است.

وی افزود: سیاست و راهبرد‌های قرارگاه عفاف و حجاب استان اقناعی و اقدامات به‌صورت شناختی و برخورد با بدحجاب و ناهنجاری‌های عرصه پوشش است.

استاندار بوشهر باتأکید بر افزایش حوزه طرح صیانت و اعتلای فرهنگ جامعه، اظهار کرد: لازم است که اسناد در این زمینه بروزرسانی شوند و در بخش اجرایی ضعف‌هایی که وجود دارد برطرف شود.

وی بیان اینکه دولت سیزدهم به موضوع ترویج عفاف و حجاب به عنوان یک فرصت نگاه می‌کند، عنوان کرد: اسناد بالادستی و شرح وظایف به کمیته‌ها و فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با اشاره به ایجاد قرارگاه عفاف و حجاب در استان، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و استراتژیک استان بوشهر و مهاجرپذیر بودن آن به واسطه حضور صنایع مختلف و به تبع آن مهاجرت اقوام و قومیت‌های مختلف، قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر باید بسیار متفاوت از قرارگاه سایر استان‌ها باشد.

محمد تقی ایرانی افزود: در این راستا لازم است که مسائل بومی و موضوع قومیت‌ها و نوع پوشش آن مورد نظر قرار گیرد و اصالت فرهنگی همه این اقشار را حفظ کنیم.

در این نشست مقرر شد قرارگاه عفاف و حجاب در سطح شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران همچون کمیته‌های استانی تشکیل و مسئولان آن مشخص و احکام آنان صادر شود.

تشکیل کارگروه پشتیبانی و ارزیابی و نظارت از دیگر مصوبات این نشست بود که شامل کارگروه پشتیبانی در ۲ حوزه نرم شامل تبلیغات و فضای مجازی، سخت افزاری، بازار و اصناف و کارگروه مد و لباس اقدام است.