دیدار مسئولین استان بوشهر با سه خانواده شهید روحانی
دیدار مسئولین استان بوشهر با سه خانواده شهید روحانی

ندای استان:جمعی از مسئولین ارشد استان بوشهر در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور در اولین شب از شب‌های قدر با خانواده‌های شهیدان روحانی ابوتراب عاشوری، نگهدار اسماعلی و حیدر حیدری به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ندای استان،نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با خانواده شهید ابوتراب عاشوری به ویژگی‌های شخصیتی این شهید اشاره کرد و گفت: شهید عاشوری در میان سایر شهدای روحانیت از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که از جمله مهم‌ترین این‌ها می‌توان به استعداد بالای ایشان در عرصه دانش‌پژوهی و علم، علاقه زیاد ایشان برای حضور در محل تولد و هدایت مردم این منطقه، ایمان و تقوای بالا، اخلاق فوق العاده و ولایت‌مداری نسبت به امام خمینی (ره) اشاره کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری مردم‌داری را از ویژگی‌های برجسته شهید عاشوری برشمرد و افزود: این شهید بزرگوار اگر افرادی فقیر و یا غریب را در مسجد می‌دید آن‌ها را برای صرف ناهار به خانه دعوت می‌کرد و بر سر سفره خود از آنان پذیرایی می‌کرد.

وی شجاعت شهید عاشوری را از دیگر ویژگی‌های این شهید عنوان و اضافه کرد: شهید عاشوری در طول انجام مبارزات با رژیم پهلوی، هیچ ترسی از برخورد‌های رژیم نداشت به طوری که برای نمونه مرحوم آیت الله یزدی نقل می‌کرد که زمانی که ایشان به بوشهر تبعید شده بود، شهید عاشوری به دیدار او رفته و او را با خود به خانه برده و چندین ماه در خانه خویش سکونت داده بود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روحانیون بسیاری در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی حضور و مشارکت داشتند، اما در این میان فقط چند روحانی شاخص داشتیم که همیشه چند قدم از بقیه جلوتر بودند که یکی از این روحانیون، شهید ابوتراب عاشوری بود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین در دیدار با خانواده شهیدان روحانی نگهدار اسماعیلی و حیدر حیدری گفت: این دو روحانی عزیز و گران‌قدر، دارای سجایای والای ایمانی، تقوایی، اخلاقی و انقلابی بودند.

وی افزود: شهید نگهدار اسماعیلی چهره‌ای فوق العاده در شهرستان دشتستان بود که هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم بعد از پیروزی این انقلاب، توانست منشأ خیرات و برکات فراوانی در این منطقه باشد و در خدمت به اسلام و مردم‌داری در یکی از سخت‌ترین مناطق استان فعالیت کند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: شهید اسماعلی در سخت‌ترین شرایط مبارزه با منافقین و مارکسیست‌ها در این منطقه ایستاد، مقاومت کرد و با تمام توان از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع و حمایت کرد و در این راه، حماسه‌ها آفرید.

استاندار بوشهر نیز در دیدار با خانواده شهید عاشوری گفت: شهید ابوتراب عاشوری بر اساس اسناد مکاتبات ساواک بوشهر با ساواک مرکز، نه تنها محور مبارزات ضد رژیم پهلوی در استان بلکه محور مبارزات ملت ایران در محور ساحلی جنوب ایران بود که بر همین اساس، این شهید یک خطر جدی برای رژیم پهلوی به حساب می‌آمد و به همین خاطر، ایشان را مدام رصد و پایش می‌کردند.

احمد محمدی زاده اظهار داشت: امروز ما به عنوان مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران قول می‌دهیم که در ادامه راه شهدا و میراث گران‌بهای آن‌های که این نظام اسلامی است کوتاهی نکنیم و تا جان در بدن داریم در این مسیر مجاهدت کنیم.

وی در دیدار با خانواده‌های شهیدان نگهدار اسماعیلی و حیدر حیدری نیز گفت: این دو شهید خدمات خود را از مجاهدت در راه خدا شروع کردند و در این راه به شهادت رسیدند که امروز زنده بودن آرمان‌ها و اهداف عالیه این شهدا مصداقی برای زنده بودن این شهدای گران‌قدر است.

در پایان این دیدار‌ها هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی و چفیه متبرک ایشان به سه خانواده شهید روحانی به صورت جداگانه اهدا شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما