حمایت از هنرمندان بوشهری نیازمند راه‎‌اندازی صندوق هنر
حمایت از هنرمندان بوشهری نیازمند راه‎‌اندازی صندوق هنر

ندای استان:رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: توجه ویژه به تولید و اقتصاد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است که راهکار تحقق این مهم راه‌اندازی صندوق هنرمندان، پرداخت وام ویژه تولیدات هنری و اجرا پروژه‎های تعریف شده در این استان است.

به گزارش ندای استان،امید پارسایی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در استان بوشهر که اکنون مدیریتی یک دست و انقلابی دارد، فرصت مناسب است تا مقوله اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر بخوبی محقق شود.

وی بیان کرد:  اکنون استان بوشهر در پیچی تاریخی قرار دارد که از روز شهادت سردار شهید سلیمانی، هنرمندان جوان آن را تبدیل به خنجری برای نابودی جبهه سلطه و استکبار کردند که در این مسیر باید حمایت لازم از آنها صورت گیرد.

پارسایی‌فر اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته که هفته هنر انقلاب اسلامی با برنامه‌های زیادی همراه نبود در این چند سال با تلاش دستگاه‎های مختلفی مانند استانداری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما، معاونت فرهنگی سپاه امام صادق (ع) و بسیج هنرمندان برنامه‎‌های متنوعی در هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: همه این رویدادها یک پیام دارد که چنانچه سرعت مسئولان به اندازه سرعت رویش‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های فرهنگی و هنری نباشد از اتفاقات هنری و فرهنگی برآمده از اندیشه انقلاب اسلامی عقب می‌مانند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: اکنون نسلی روی کار آمده که در اجرا سرودهای خود نیز تغییر مسیر تاریخ را فریاد می‎زنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در طول تاریخ اینکه نسلی بیاید و یقه تاریخ و وضع حال را بگیرد و اشاره به پیشینه تاریخی پر از تقوا و تدین کند امری بی سابقه است که این چنین ظرفیت ارزشمندی نیاز به راهبری و حمایت دارد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر در ظرفیت‌های زیرساخت‎ فرهنگ و هنر ضعف وجود دارد که نشانه آن نیز سالن سینما بهمن بوشهر است که بیش از نیم قرن عمر دارد.

پارسایی‌فر ادامه داد: از استانداری بوشهر انتظار می‎رود کمک کند تا مجتمع سینمایی حوزه هنری استان بوشهر برای هنرمندان بازسازی شود.

وی گفت: چنانچه از سبد بودجه استان بوشهر یک درصد اعتبارات به دستگاه‌های فرهنگی برای تولیدات فرهنگی و هنری اختصاص یابد و سالانه برای نمونه یک اثر فاخر در حوزه سریال در این استان تولید شود یک اشتغال آفرینی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد تا از این طریق پیشینه و مبانی منحصربه فرد عرضه شود.

پارسایی‌فر اظهار کرد: برای استان بوشهر خوشایند نیست که سریال شهید رئیسعلی دلواری تولید سال ۱۳۵۴ باشد و در این زمینه می‌طلبد هنرمندان با ظرفیت حمایتی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقدام به تولید اثرهای فاخر کند.

وی افزود: بوشهر با توجه به ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی و هنری می‎تواند با توجه به جمعیت فرهنگی بدون متصدی کشورهای حوزه خلیج فارس نقش تاریخی خود را به عنوان پایگاه فرهنگی خلیج فارس ایفا کند.