بوشهر دارای بیشترین تجرد قطعی زنان در کشور
بوشهر دارای بیشترین تجرد قطعی زنان در کشور

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت:میانگین سنی والدین استان بوشهر در نخستین تولد فرزند برای پدر ۳۲ و مادر ۲۷ سال است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر،در اولین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان در سال جاری بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۶۳ هزارو ۴۰۰ نفر بوده که با احتساب شاخص های ثبتی، جمعیت برآوردی این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۱۹۳هزارو ۱۵۵ نفر رسیده است.

اسکندر پاسالار با بیان اینکه ۷۱٫۵ درصد از جمعیت استان در شهرها و ۲۸٫۵ درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: از میان ساکنین استان، ۵۳ درصد جمعیت را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل داده اند.

او گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۵۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ۳٫۵ درصد کاهش فرزندآوری را نشان می دهد که نسبت به ۵ سال گذشته شاهد کمترین کاهش هستیم.

اسکندر پاسالار با اشاره به وضعیت فرزندآوری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین سنی والدین استان بوشهر در نخستین تولد فرزند برای پدر ۳۲ و مادر ۲۷ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نرخ رشد جمعیت استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ را ۲٫۴۱ درصد عنوان و تاکید کرد: آمارها نشان از این دارد میزان فرزندآوری در استان بوشهر کاهش یافته و این زنگ خطری برای جمعیت استان در سال های آینده خواهد بود.

پاسالار میزان عمومی ولادت ۱۰ سال گذشته در کشور را ۱۳٫۶ اعلام کرد و افزود: در استان بوشهر این شاخص ۱۲٫۲ درصد بوده که استان را در سال گذشته در رتبه ۲۱ کشور جای داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میزان عمومی وفات در همین بازه زمانی در کشور و استان به ترتیب ۶٫۶ و ۵٫۳ درصد بوده است که استان بوشهر در شاخص وفات در سال ۱۴۰۰ در جایگاه ۲۸ کشور قرار دارد.

او از کاهش ۹٫۶ درصدی ازدواج و افزایش ۳٫۲ درصدی طلاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل از آن خبر داد و تصریح کرد: براساس بررسی‌ها استان بوشهر دارای بیشترین تجرد قطعی زنان (زنانی که تا سن ۴۹ سال هیچ وقت ازدواج نکرده اند) در کشور است.