مشکلات تکراری آب و برق در دیر
مشکلات تکراری آب و برق در دیر

ندای استان:امام جمعه موقت دیر گفت: مشکلات آب و برق شهرستان دیر هر ساله تکرار می‌شوند و باید برای رفع این مشکلات فکری اساسی شود.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر؛ حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، تاکید کرد: ما مخالف شادی مردم بعد از دو سال مصیبت کرونا نیستیم اما مخالف این کارهای غلط مانند فحاشی گری و پایکوبی و رقص در آن شرایط نامناسب هستیم؛ در جاهایی هم به بهانه اعیاد شعبانیه مراسم شاد و فرحبخش و سالم برگزار شده که ما تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: این یک خواسته‌ای است که باید برای حفظ آرمان‌های امام و شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام حرکتی انجام دهیم و مردم هم احساس مسئولیت کنند.

مقاومت در بازگشایی مدارس راه درست نیست

امام جمعه موقت دیر با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: دغدغه همه ما و شما و مسئولین و مردم که گشایش مدرسه‌ها با چه وضعیتی از لحاظ بیماری و سرایت آن مواجه می‌شود به جا است.

وی افزود: در دوران کرونا اصلی ترین سرمایه که سرمایه انسانی است با این وضعیت آموزش در فضای مجازی و غیرحضوری از دست می‌دهیم اگر بخواهیم به این روش ادامه دهیم معلوم نیست آن نیرویی که نیاز نظام و کشور است آموزش و تربیت داده شود.

سعیدی عنوان کرد: همه می‌دانیم در بحث اخلاقی و اعتقادی و تربیتی و همچنین آموزشی، فضای مجازی نتوانسته جای آموزش حضوری را پر کند که طبیعی است، بنابراین با همه دغدغه مندی مسئولین کشور مجبور به بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستیم.

وی با بیان اینکه مقاومت و عدم همکاری در بازگشایی مدارس راه درست نیست، تاکید کرد: در بازگشایی مدارس فاصله گذاری و نکات بهداشتی رعایت شود و مردم و والدین و خیرین هم با آموزش و پرورش همکاری کنند.

سعیدی گفت: هر ساله در بحث آب و برق مشکلاتی در شهرستان دیر داریم که انتظار می‌رود مسئولین در آستانه فصل تابستان راه کارهایی برای رفاه مردم در ماه رمضان داشته باشند که اذیت نشوند.

وی خواستار زمینه سازی هیئت‌های مذهبی برای حضور جوانان در برنامه‌های ماه رمضان شد و بیان کرد: شاخص فرهنگی شهرستان ما در فصل بهار به مناسبت ماه رمضان، قرآن است و همه فعالیت‌ها بر اساس آموزه‌های قرآن باشد و روحانیون و مبلغین هم در کنار اقشار آماده تفسیر قرآن و بیان احکام الهی در مساجد هستند.

خطیب جمعه دیر درباره شعار سال، افزود: برای عملیاتی شدن شعار سال باید خارج از سخنرانی و حرف اقدام شود.

وی درباره مسائل عراق، یادآور شد: امیدواریم خداوند همه احزاب و هیأت‌ها و اقشاری که در کشور عراق هستند را به مسیری هدایت کند که بار دیگر حکومتی پایبند به ارزش‌ها و اخلاق اسلامی جهت رفاه برادران و خواهران ما در کشور عراق و حفظ ارزش‌ها و حریم اهل بیت صورت گیرد.

سعیدی با بیان اینکه در شهرستان شاهد ارتباط متقابل مردم و مسئولین هستیم، عنوان کرد: مردم در کلیه ذخایر صرفه جویی و بهره برداری بهینه و مطلوب داشته باشند و در آستانه فصل گرما با مسئولین همکاری کنند.