استاندار:پارس جنوبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان به مناطق پیرامونی اختصاص دهد
استاندار:پارس جنوبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان به مناطق پیرامونی اختصاص دهد

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: پارس جنوبی باید سالانه حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود در این استان اختصاص دهد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر عملیاتی شدن شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند که برای حمایت از این شرکت‌ها برای تحقق تولیدات مورد نظر، تسهیلات لازم فراهم می‌شود.
وی واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات اعتباری را از جمله حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و تاکید کرد: این شرکت‌ها باید مشارکت خود را در تولید قطعات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزایش دهند.
استاندار بوشهر، پارس جنوبی را یک سرمایه مهم اقتصادی و صنعتی دانست و بیان کرد: شایسته نیست با این سرمایه مهم و عظیم، استان بوشهر با معضل بیکاری جوانان مواجه باشد.
وی با تاکید بر تحقق اشتغال ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در تاسیسات و صنایع پارس جنوبی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی به عنوان سرمایه عظیم، زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تاسیسات دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال‌زایی باشند.
محمدی‌زاده همچنین با بیان اینکه نقش پارس جنوبی در مسئولیت‌های اجتماعی نقاط پیرامونی تأسیسات پارس جنوبی باید پررنگ‌تر شود، افزود: باید حداقل ۱.۵ درصد سود محصولات تولیدی در صنایع پارس جنوبی در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی که حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، سالانه تخصیص یابد.
وی همکاری وزارت نفت در تکمیل بزرگراه بندر دیر را نیز ضروری دانست.
استاندار بوشهر همچنین گفت: تکمیل طرح آبرسانی سیراف – جم سرلوحه برنامه‌ها قرار دارد که افزایش همکاری وزارت نفت در تکمیل این طرح به‌عنوان مطالبه به‌حق مردم یک ضرورت است.