دو شهر استان بدون شهردار
دو شهر استان بدون شهردار

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت کار شهرداری ها، از ۴۰ شهر استان شهرداران ۳۸ شهر منصوب شدند تا روند خدمت رسانی به مردم متوقف نشود.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست اعضا شورای اسلامی استان با حضور دکتر سروری رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: اختلاف جدی در بین شوراها و شهرداری های استان نداریم و به ایشان هم تاکید کردیم از هرگونه اختلاف جلوگیری کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه وحدت و انسجام قابل قبولی بین شوراها و شهرداری ها حاکم است، اضافه کرد: یکی از ضعف های موجود در شوراها، موضوع آموزش است که این امر منجر به روز تخلف می شود، در استان ظرفیت آموزشی مطلوبی برای ارائه آموزش های لازم به اعضا شوراها با هدف جلوگیری از تخلفات وجود دارد که انتظار می رود شورای اسلامی استان بوشهر در این زمینه پیش قدم شود.

محمدی زاده با تاکید بر توزیع عادلانه منابع در شهرداری ها گفت:  شوراها ظرفیت بزرگی برای توسعه استان محسوب می شود و می توان از این فرصت برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها با همکاری دهیاری ها استفاده کرد.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استانها هم در این نشست تاکید کرد: شوراهای اسلامی فرصتی بی بدیل برای خدمت به مردم و ظرفیتی کم نظیر است.

وی با بیان اینکه مهم ترین شاخصه کشور، مردمی بودن آن است، افزود:  نگاه بخشی به شوراها نداریم بلکه باید با هم افزایی و هماهنگی، ظرفیت کارایی کشور را به حداکثر برسانیم.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به ضعف آموزش در شوراها گفت: سال گذشته از ۱۲۶ هزار عضو شورای اسلامی شهر و روستا، ۴۳۳ تخلف ثبت شد که ۷۰ درصد از این تخلفات به دلیل فقدان آگاهی از ظرفیت شوراها بوده است.

سروری اضافه کرد: تلاش داریم یک نظام آموزشی مناسب برای همه رده های شوراها ایجاد کنیم تا ارتقا جامعه شورایی برای مبنای آموزش شکل بگیرد و سطح تخلفات کاهش و کارآمدی و توانمندی شوراها ارتقا یابد.