۴.۳ میلیون نفر سفر در استان بوشهر ثبت شد
۴.۳ میلیون نفر سفر در استان بوشهر ثبت شد

ندای استان:بیشتر سفر‌ها به استان‌ بوشهر از استان‌های فارس، اصفهان، تهران ،کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری است.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، هوشنگ رستم‌پور شهیدی، این استان را از مقاصد پر جاذبه گردشگران دانست و اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد استان بوشهر از مقاصد مسافرت پرجاذبه‌ای است که صنعت گردشگری آن در طول ۲ سال گذشته با رکود شدید ناشی از شرایط کرونا و البته پیش از آن هم‌ مورد بی‌توجهی مواجه بود.

وی از آماده‌باش بودن دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: اکنون تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر نشان می‌دهد که پس از گذشت ۲ بهار بی‌رونق، همه شهرهاى استان بوشهر برای مسافران در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان و مدیرکل امور شهرى و شوراهای استانداری بوشهر موج سفرهای نوروزی را در هفته نخست سه روز منتهی به ۱۵ فروردین دانست و تصریح کرد: طبق بررسی سنوات گذشته پیک اصلی مسافران نوروزی در هفته نخست و سپس در سه شب آخر منتهی به ۱۵ فروردین است.

رستم‌پور با بیان اینکه احتمالاً در روزهای آینده با موج جدیدی از حضور مسافرین مواجه خواهیم بود خاطر نشان کرد: هر چند ممکن است شرایط جوی این پیش‌بینی را  تغییر دهد، اما طبق روال در هفته دوم نوروز، با کاهش تعداد مسافر روبه‌رو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: از ۸ تا ۱۲ فروردین نیز با موج فزاینده مسافرانی که فاصله اندک دارند و در همجوار استان بوشهر هستند روبه‌رو هستیم برای آن نیز آمادگی لازم ایجاد شده است.

رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان و مدیرکل امور شهرى و شوراهای استانداری بوشهر اسکان هتل در اولویت نخست را اسکان مسافران نوروزی دانست و خاطر نشان کرد: سرریز مسافران نوروزی در مدارس دولتی اسکان داده می‌شوند. مدارس از جمله پر مخاطب‌ترین مراکز اسکان مسافران نوروزی است.

رستم‌پور با بیان اینکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سفر در استان بوشهر به ثبت رسیده است گفت: با توجه به اینکه اکنون در پایان موج نخست سفر‌های نوروزی قرار داریم انتظار افزایش تصاعدی سفرها در موج دوم دور از انتظار نیست.

وی بیشترین ورودی مسافران نوروزی به استان بوشهر را از فارس دانست و تصریح کرد: بیشتر سفر‌ها به استان‌ بوشهر از استان‌های فارس، اصفهان، تهران ،کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری است.رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان و مدیرکل امور شهرى و شوراهای استانداری بوشهر افزود: در نوروز امسال از سراسر کشور گردشگر وارد بوشهر شده است و در راستای بررسی وضعیت خدمات‌رسانی از ۲۸ اسفند تاکنون کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر ۳۴۱ مورد بازدید نظارتی در سطح شهرهاى استان انجام داده‌اند.