ندای استان:فرماندارگناوه گفت: اهل سنت این شهرستان به عنوان مرزنشینانی امین، نقش مؤثری در تامین امنیت و دفاع از مرزها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو انقلاب تاکنون ایفا کردند.

به گزارش ندای استان،محمد تقی صفری پنجشنبه شب در بازدید مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از روستاهای جزیره شمالی و جنوبی بخش بندرریگ افزود: مردم این روستا  در عرصه های مختلف نظام حضوری چشمگیر داشته و دارند و به آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقید هستند.
وی بیان کرد: برخورداری از اسکله مناسب صیادی در زمان حاضر از مهم‌ترین مطالبات اهالی این روستاها است که انتظار می‌رود با تأمین اعتبار کافی عملیات تکمیلی آن صورت پذیرد.
بخشدار ریگ گفت: وحدت و انسجام و وجود روابط صمیمی میان اهل سنت و شیعیان این منطقه از مهم‌ترین خصایص اهالی است که نیات سوء دشمنان به منظور ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی میان آنان را به یاس مبدل کرده است.

ضرغام محمدی به مسایل و مشکلات این روستا اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه شغل اکثریت اهالی صیادی است، نبوداسکله مناسب موجب شده تا در شرایط نامساعد آب و هوایی و توفانی شدن دریا، قایق‌های صیادان غرق و دچار خسارت مالی و جانی شوند.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه اسکله صیادی، از طریق اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست و تنها از طریق اعتبارات ملی برطرف خواهد شد.

در پایان این بازدید، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مردم این منطقه، اظهار داشت: به منظور تأمین و تحقق اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اسکله صیادی پیگیری‌های لازم را به عمل خواهند آورد.

روستای جزیره شمالی و جنوبی بخش بندرریگ شهرستان در شمال استان بوشهر قطب صیادی منطقه بشمار می رود.