۱۲۰ هزار بوشهری فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ درمانی
۱۲۰ هزار بوشهری فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ درمانی

ندای استان:استاندار بوشهر با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به بیماری کرونا و سویه جدید اومیکرون گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر فاقد پوشش بیمه درمانی هستند که لازم است این افراد هر چه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور و مسئولان به‌صورت ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: متأسفانه سویه جدید اومیکرون در نقاط مختلف جهان و کشورهای همسایه ایران با سرعت خیلی زیاد در حال گسترش است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با بیان اینکه سویه جدید اومیکرون در کشور در حال گردش است تصریح کرد: این سویه جدید با سرعت در استان بوشهر در حال چرخش و غالب بیشتر مبتلایان به کرونا سویه اومیکرون است.

استاندار بوشهر باتأکید بر کنترل و مهار سویه اومیکرون افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها برای جلوگیری و پیشگیری از پیشرفت این ویروس استفاده شود.

محمدی‌زاده باتأکید بر توجه به واکسیناسیون و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا تصریح کرد: اکنون واکسن‌های مختلف کرونا وارد استان بوشهر شده و این واکسن‌ها در دستگاه‌های متولی وجود دارد که لازم است مردم نسبت به دریافت واکسن کرونا به ویژه نوبت دوم و سوم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کاهش و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا کمک می‌کند تأکید کرد: با افزایش واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کل فوتی‌های دی ماه امسال یک نفر ثبت شده که یکی از عوامل آن اقدامات بهداشتی و تزریق واکسن است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده مکرر از ماسک را مورد تأکید قرار داد و افزود: استفاده از ماسک در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و سویه جدید اومیکرون بسیار کمک می‌کند و در این راستا باید از تجمعات شلوغ پرهیز شود.

استاندار بوشهر باتأکید بر عدم حضور در مراسم پرجمعیت و شلوغ برای پیشگیری از انتقال ویروس و بیماری کرونا خاطر نشان کرد: برای شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا و سویه جدید اومیکرون برگزاری مراسم ختم اموات در مساجد ممنوع شده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه سایر اجتماعات با مجوز ستاد مدیریت کرونا شهرستان‌ها در محیط‌های آزاد و فضای باز برگزار می‌شود گفت: باید این اقدامات ضروری در همه سطوح جامعه انجام تا از گسترش بیماری کرونا و سویه اومیکرون در استان جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمه درمانی جمعیت استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر فاقد پوشش بیمه درمانی هستند که لازم است این افراد هر چه سریعتر نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیمه درمانی نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها در هنگام درمان بیماری دارد افزود: دستگاه‌های متولی از جمله بیمه سلامت مأمور شده تا ضمن فراخوانی نسبت به تحت پوشش قرار دادن بیمه درمان این افراد اقدام کند تا هر چه سریعتر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

محمدی‌زاده از کسانیکه فاقد بیمه درمانی هستند در خواست کرد به دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه بیمه سلامت مراجعه کنند و خودشان را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهند تا در حوادث و بروز بیماری از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند.

  • منبع خبر : تسنیم