کاروان هنری «روایت حبیب» به بوشهر رسید
کاروان هنری «روایت حبیب» به بوشهر رسید

ندای استان: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: کاروان هنری «روایت حبیب» با هدف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پس از عبور از چهار استان وارد بوشهر شد.

به گزارش ندای استان،امید پارسایی‌فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویژه‌برنامه هنری روایت حبیب از جمعه‌شب در بوشهر با مشارکت حوزه هنری، مکتب سردار قاسم سلیمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی آغاز شده و تا فردا یکشنبه تداوم دارد.

وی بیان کرد: این برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۱۰ استان برگزار می‌شود که از حسینیه ثارالله کرمان آغاز و تاکنون نیز در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان (آبادان) به اجرا درآمده است.
پارسایی‌فر ادامه داد: از جمله برنامه‌های کاروان روایت حبیب در استان بوشهر می‌توان به برنامه‌های شعر، نماهنگ، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، تئاتر، حماسه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی و سرود با مشارکت هنرمندان ملی و استانی با موضوع سردار مقاومت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت استان بوشهر از جمله رئیسعلی دلواری اشاره کرد.
پارسایی‌فر افزود: نخستین برنامه هنری در شهر بوشهر شب گذشته با حضور هنرمندان استانی در قالب مداحی و سنج و دمام، شعرخوانی، تئاتر، ایستگاه نقاشی کودک، برگزاری مسابقه فرهنگی برگزار شد.
وی گفت: رونمایی از سردیس شهید قاسم سلیمانی در میدان رئیسعلی دلواری با حضور مسئولان کشوری و استانی، افتتاح نمایشگاه محیطی عکس و هنرهای تجسمی در نگارخانه سوره از دیگر برنامه‌های کاروان روایت حبیب در استان بوشهر است.

پارسایی‌فر افزود: عصر امروز شنبه نیز در کاروانسرای مشیر برازجان، ویژه‌برنامه هنری روایت حبیب با مشارکت هنرمندان ملی و استانی برگزار می‌شود.
وی گفت: عصر یکشنبه ۲۸ آذر ماه نیز ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع ابعاد شخصیتی مقاومت شهید رئیسعلی دلواری و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر دلوار منزل شهید رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود.