بنگلادش در بوشهر پالایشگاه بسازد
بنگلادش در بوشهر پالایشگاه بسازد

ندای استان:استاندار بوشهر به سفیر بنگلادش پیشنهاد ساخت پالایشگاه نفت و گاز در بوشهر را داد و گفت: بنگلادش با ساخت یک پالایشگاه در این استان سوخت، نفت خام و یا میعانات گازی تولید و فرآورده آن را به کشور خود ببرد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده در دیدار با سفیر بنگلادش در ایران اظهار کرد: نیازهای روزانه کشور بنگلادش در بخش انرژی در حال افزایش است و با توجه به اینکه استان بوشهر محل عبور خطوط لوله، مخازن و صادرات نفت است پیشنهاد می شود با وزارت نفت ایران مشارکت کنید و یک پالایشگاه در این استان راه اندازی و سوخت نفت خام و یا میعانات گازی تولید و فرآورده آن را به کشور خود ببرید.

وی تصریح کرد:  با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی، کشاورزی، آبزی‌پروری و تولید محصولات پتروشیمی این استان آمادگی همکاری اقتصادی و تجاری با سرمایه‌گذاران بنگلادشی را دارد.

استاندار بوشهر خطاب به سفیر بنگلادش در کشورمان تاکید کرد: شما با سفر به استان بوشهر و حضور در نمایشگاه بین المللی و تخصصی خرما و صنایع وابسته به آن انتخاب بسیار خوبی داشته و امید می رود برنامه ریزی خوبی برای خرید خرمای بوشهر و انتقال آن به بنگلادش و مصرف آن در آن کشور داشته باشید.

گوسال اعظم سارکر، سفیر بنگلادش در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در بوشهر و ملاقات با استاندار گفت: ایران و بنگلادش به‌واسطه روابط دوستانه و صمیمی و همکاری دو جانبه استان بوشهر می‌تواند سهم مهمی در این همکاری‌ها داشته باشد.