وزیر نیرو برای حل مشکل سد ناتمام چم‌شیر قول داد
وزیر نیرو برای حل مشکل سد ناتمام چم‌شیر قول داد

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: وزیر نیرو قول داده است مشکل سد ناتمام چم‌شیر که می‌تواند زمین‌های دشت لیراوی و حیات داوود را آبیاری کند، حل شود.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در مراسم تکریم و معرفی فرمانداران شهرستان دیلم بیان کرد: سد چم‌شیر با سهمیه‌ای که برایش مشخص شده بود، می‌توانست ۳۶ هزار هکتار از زمین‌های دشت لیراوی و بخشی از دشت حیات داوود را آبیاری کند اما در فرایند‌هایی سهمیه آب آن کم شد و ساخت تونل و کانال انتقال آب آن در مرحله ۵۵ درصد متوقف شد. البته این حق قابل ایفا پیگیری است و در این خصوص با وزیر نیرو صحبت شده و او قول مساعد برای حل مشکل داده است.

او با اشاره به ظرفیت‌های مختلف توسعه شهرستان دیلم، افزود: احیای شهرک صنعتی و توسعه حوزه آبزی پروری و گردشگری، از دیگر برنامه‌های مدیریت استان برای توسعه این شهرستان است.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در سفر هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر طرح ایجاد موج شکن و اسکله مناسب برای دیلم، گناوه و ریگ مصوب شد که ان‌شاءالله تا سال آینده ساخت آن آغاز خواهد شد.

محمدی‌زاده همچنین گفت: با وجود مشکلات اعتباری، ۵ کیلومتر باقی‌مانده جاده دیلم به گناوه را خواهیم ساخت.

او با تاکید بر وحدت همه‌جانبه و پرهیز از چند دستگی عنوان کرد: راهبرد ما در توسعه دیلم جذب سرمایه بخش خصوصی است و دولت منابعی برای توسعه ندارد و باید شرایط را برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به همت بخش خصوصی ایجاد کرد.

استاندار بوشهر با تاکید به فرماندار جدید دیلم برای رشد نیروی‌های بومی بیان کرد: مردم و جوانان دیلمی ظرفیت بالایی دارند که برای مدیریت استان هم باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

در این مراسم با قدردانی از خدمات احمد دشتی، ناصر کشاورزی به عنوان فرماندار دیلم معرفی شد.