دانش آموز خورموجی جایزه نوبل ایرانی را از آن خود کرد
دانش آموز خورموجی جایزه نوبل ایرانی را از آن خود کرد

ندای استان:یاسین قاسمی دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی خورموج جایزه بنیاد فرهنگی البرز معروف به جایزه نوبل ایرانی را به دست آورد.

به گزارش ندای استان،شریف نژاد سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: در آیین افتتاحیه انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ یاسین قاسمی دانش آموز فارغ التحصیل از دبیرستان متوسطه دوم شهید بهشتی خورموج، به عنوان دانش آموز ممتاز  پنجاه و نهمین جشنواره بنیاد البرز انتخاب شد.

او افزود: داوری و انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ دانش‌آموزی با حضور ۳۰ نفر از چهره‌های علمی و استادان و معلمان پیشکسوت و ممتاز کشور برگزار شد و ۲۰ دانش آموز از ۴ رشته تحصیلی علوم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور از برگزیدگان این بنیاد فرهنگی بودند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی با بیان اینکه این جایزه در بخش دانش آموزی به دانش آموزان برگزیده فارغ التحصیل از مقطع متوسطه دوم اهدا شده است، ادامه داد: شاخص انتخاب دانش آموز، معدل سه پایه، کسب رتبه در المپیاد‌ها و مسابقات علمی و مهارتی، رتبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، گواهی چاپ مقاله و… بوده است.

شریف‌نژاد عنون کرد: بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به گسترش فرهنگ کشور، تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده‌است و تاکنون چند هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را حمایت کرده است.

شریف نژاد گفت: این جایزه هر ساله به برگزیدگان مطرح کشوری در بخش‌های دانش آموزی، طلبه‌های علوم دینی، دانشجویان و… اهدا می‌شود و انتخاب برترین‌ها برای دریافت این جایزه، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، بنیاد علمی نخبگان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور نخبگان حوزه‌های علمیه کشور انجام می‌گیرد.

او عنوان کرد: هزینه‌های این بنیاد هم از محل درآمد بنیاد‌های فرهنگی البرز تأمین می‌شود.