رنگ آبی کرونایی به بوشهر هم رسید
رنگ آبی کرونایی به بوشهر هم رسید

ندای استان:دو شهرستان جم و کنگان در رنگ‌بندی جدید کرونایی، آبی شدند.

به گزارش ندای استان،بر اساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط آبی کرونایی خواهند بود. این شهرستان‌ها جم و کنگان هستند.

شرایط کرونایی در شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و عسلویه همچنان نارنجی و در دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی و دیر زرد خواهد بود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که مردم در شهر‌های آبی، زرد و نارنجی حتی پس از دریافت واکسن باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند و عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

طبق گزارش سامانه ماسک از شنبه، ۱۶ شهرستان  کشور در شرایط قرمز، ۱۹۸ شهرستان نارنجی، ۱۷۶ شهرستان زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار خواهند داشت.

آبی به معنای کم خطر، زرد خطر متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پرخطر است.

نگاهی به رنگ‌بندی کرونایی در هفته‌های اخیر نشان می‌‎دهد، از ۱۶ مرداد همه شهرستان‌های استان در شرایط قرمز یا خیلی پرخطر قرار داشتند، سپس از شنبه ۶ شهریور، ۴ شهرستان شامل دشتی، دیر، دیلم و عسلویه از وضعیت قرمز کرونایی در آمدند و شرایطشان نارنجی شد.

گناوه نیز از شنبه ۱۳ شهریور به رنگ نارنجی درآمد.

از ۲۰ شهریور همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط نارنجی کرونایی بودند.

از ۲۷ شهریور تا ۲ مهر وضعیت کرونایی ۵ شهرستان دیلم، گناوه، دشتستان، دیر وجم زرد و ۵ شهرستان بوشهر، تنگستان، دشتی، عسلویه نارنجی بود.

از شنبه ۳ مهر نیز رنگ کرونایی۶ شهرستان استان بوشهر شامل دشتستان، دیلم، گناوه، دیر، جم و کنگان زرد و ۴ شهرستان‌ بوشهر، تنگستان، دشتی و عسلویه نارنجی عنوان شده بود.