سکان استانداری بوشهر به محمدی‌ زاده سپرده شد +عکس
سکان استانداری بوشهر به محمدی‌ زاده سپرده شد +عکس

ندای استان: با حضور وزیر کشور احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهر معرفی شد.

به گزارش ندای استان، در جلسه شورای اداری استان بوشهر که صبح امروز در تالار لیان برگزار شد، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور عبدالکریم گراوند پس از قریب چهارسال مسئولیت جای خود را به احمد محمدی‌زاده داد.

هیات وزیران چهارشنبه گذشته به محمدی زاده به عنوان استاندار بوشهر رای اعتماد داد. وی متولد ۱۳۴۰ در گناوه است و پیش از این به عنوان فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بوشهر، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران و مشاور عالی وزیر نفت (رستم قاسمی) در دولت دهم فعالیت داشته است.

محمدی زاده: جهش های بزرگ برای بوشهر در راه است

استاندار جدید بوشهر پس از دریافت حکم، در سخنان خود گفت: این سوال وجود دارد که چرا با وجود همه فعالیت هایی که در طول انقلاب اسلامی صورت گرفته، وقتی از این سالن بیرون برویم اولین نفری که با وی مواجه می شویم از شرایط راضی نیست. این موضوع باید از سوی دانشگاه آسیب شناسی شود؛ ولی آنچه به نظر من می رسد این است که با وجود پیشرفت ها، به عدالت عمل نکرده ایم و وقتی عدالت نباشد، رضایت اجتماعی رخ نمی دهد.

احمد محمدی زاده با بیان اینکه امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم، افزود: دشمن می خواهد با جنگ اقتصادی مردم را از نظام دلسرد کند، ولی قطعا شرایط امروز ما از جنگ قبل که تنها بودیم بهتر است و دولت جدید فصل نوینی از خنثی کردن این جنگ می باشد و قطعا چشم اندازهای موفقیت پیش رو قرار می گیرد.

استاندار جدید بوشهر با بیان اینکه باید از قابلیت های استان بیشتر بهره برد، افزود: بوشهر در آستانه جهش های بزرگی است و همه باید کمک کنیم از این ظرفیت ها به نفع زندگی مردم استفاده شود.

وی با بیان اینکه ابر و ماه و خورشید دست به دست هم داد که من بعد از ۴۲ سال خدمت نظامی که باید برای خنثی کردن تحرکات دشمن فعالیت می کردم، امروز پشت میز سربازی برای خدمت به مردم زادگاهم باشم، افزود: ما مدیران نسل اول انقلاب هستیم و باید فضا را برای نیروهای تازه نفس آماده کنیم، از این رو جوانگرایی انتخاب نیست، بلکه ضرورت اجتماعی است.

محمدی زاده با بیان اینکه البته انتصابات من بیشتر با اولویت درون سازمانی می باشد، افزود: برای جوانگرایی نیز باید از همان مجموعه نیرو معرفی شود، مگر در مواردی که نیرویی با رویکرد ما نباشد.

استاندار بوشهر مهمترین اولویت کنونی استان را سرعت بخشیدن به واکسیناسیون با هدف برگشت حرکت و رونق به زندگی اجتماعی دانست و افزود: کمی از مشکلات روزمره فاصله بگیریم، باید به سراغ اولویت های اصلی یعنی فرهنگ، سپس امور زیربنایی استان و حوزه های تولید و کشاورزی رفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه رییس جمهور دو هفته دیگر به استان سفر خواهد کرد که باید از آن بهره برداری کافی داشت، گفت: ما باید مانند شهذا چیزی برای خودمان نخواهیم و بنده نیز آمده ام تا خود را فدای مردم کنم و امیدوارم چهارسال دیگر که می خواهم مسئولیت را تحویل دهم، کارنامه ای رضایت بخش در پیشگاه مردم داشته باشم.

اجازه خروج یک ریال عوارض آلایندگی استان بوشهر را ندادیم

استاندار سابق بوشهر نیز در این مراسم گفت: اجازه ندادیم یک ریال عوارض آلایندگی از استان بوشهر خارج شود.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه تلاش ما این بوده که آرامش مناسبی را در استان بوشهر داشته باشیم، تصریح کرد: به خاطر آبادانی استان بوشهر بر بسیاری از مسائل گذشتیم و برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کردیم.

وی تاکید کرد: در دورانی که در بوشهر مشغول به کار بودیم ۱۰۶ ملاقات با اعضای دولت، ۴۷۱ مورد معاونین وزرا و رؤسای سازمان‌ها داشتم و دو مورد با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو داشتم.

استاندار پیشین بوشهر تصریح کرد: اجازه ندادیم یک ریال عوارض آلایندگی از استان بوشهر خارج شود. مردم بوشهر از استاندار انتظار داشتند که مدافع تمام قد مردم باشند و این را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه آب را به عنوان یک اولویت در دستور کار داشتیم گفت: کاهش ۳۰ درصدی وابستگی استان بوشهر به منابع خارج از استان یکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار بود و به زودی با افتتاح آبشیرین کن ها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

گراوند در پایان گفت: همه وقت خود را صرف خدمت به مردم کردم و در این چهار سال هیچگاه به غیر از کار برای مردم از استان بیرون نرفتم و به غیر از دو بار برای عمل جراحی مرخصی نگرفتم.