مهدهای کودک با نظارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهند
مهدهای کودک با نظارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهند

ندای استان:مقام مسئول آموزش و پرورش بوشهر گفت: مراکزی که در تعلیم و تربیت کودکان زیر ۴ سال فعالیت دارند پس از نظارت‌های آموزش و پرورش و کسب مجوز‌ می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش ندای استان،محمود قاسمی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: آموزش و پرورش پیش از این نیز آموزش دوره غیر رسمی آمادگی ۱ و آمادگی ۲ را برای کودکان ۴ سال تمام و ۵ سال تمام بر عهده داشته و نظارت از روند تحصیلی و آموزشی مراکز پیش دبستانی به صورت مستمر انجام گرفته است.

او با بیان اینکه کودکان باید دوره‌های آموزشی را به صورت متمرکز از یک مرجع دریافت کنند، افزود: با توجه به اسناد بالا دستی تعیین شده، هیچ نهادی جز آموزش و پرورش حق تعلیم و تربیت کودکان را نخواهد داشت و آموزش‌های موازی برای کوکان از سوی نهاد‌های دیگر ملغی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر روند انتقال تدریجی مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش، از همراهی بهزیستی در این زمینه قدردانی کرد و گفت: از تجربه‌های گرانبهای بهزیستی در روند تعلیم و تربیت کودکان زیر ۴ سال استفاده خواهد شد.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر هم با اشاره به اینکه صدور مجوز مراکز مهد کودک و همچنین محتوای ارزشمند برای کودکان باید مورد توجه باشد، گفت: مراکزی که تاکنون در تعلیم و تربیت کودکان زیر ۴ سال فعالیت داشته‌اند پس از نظارت‌های آموزش و پرورش و کسب مجوز‌های لازم می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

حسین زارعی افزود: با توجه به آمار بهزیستی، سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۰ مهد کودک در استان فعال بوده‌اند که آموزش هزار و ۳۴۶ کودک را بر عهده داشته‌اند.

او عنوان کرد: از این تعداد کودک پذیرش شده در مهد‌های کودک استان، ۹۰۵کودک به صورت غیر حضوری و ۴۴۱ کودک به صورت حضوری آموزش دیده‌اند.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر، شرایط کرونایی را بر تعطیلی مهد‌های کودک استان موثر دانست و گفت: پارسال ۱۳۵ مرکز مهد کودک به صورت موقت غیرفعال بودند.