نوبت واکسیناسیون در بوشهر به۲۲ ساله ها رسید
نوبت واکسیناسیون در بوشهر به۲۲ ساله ها رسید

ندای استان:دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: با کاهش سن دریافت واکسن کرونا، متولدان سال ۱۳۷۸ برای گرفتن نوبت واکسن اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،درحالی که پنجشنبه ۲۵ شهریور سن دریافت واکسن کرونا به ۲۷ سال رسیده بود اکنون سن تزریق واکسن ۵ سال کاهش یافته است و ۲۲ ساله‌ها یا به عبارتی متولدان سال ۱۳۷۸ می‌توانند برای دریافت واکسن کووید ۱۹ نوبت بگیرند.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از این گروه سنی خواست برای دریافت نوبت واکسن به سامانه salamat.gov.ir  مراجعه کنند و پس از دریافت پیامک نوبت، به مراکز واکسیناسیون محل سکونتشان بروند.

اما، طبق اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دستور وزیر بهداشت، افراد ۱۸ سال به بالا ساکن استان‌های قم، کرمانشاه و همدان که در این استان‌ها داری پرونده بهداشت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن را انتخاب کنند.

بر این اساس، داشتن نوبت از سامانه نوبت‌دهی واکسن الزامی است و افراد تحت هیچ شرایطی بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نکنند.

طبق اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این هفته و با تامین واکسن، محدودیت سنی برای استان‌های بیشتری برداشته خواهد شد.

به گفته عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تا چهارشنبه ۲۴ شهریور ۳۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر معادل ۵۰٫۳ درصد از جمعیت هدف، دست‌کم یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد، ۲۳۰ هزار و ۳۸۳ نفر معادل ۳۰٫۵ درصد هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.