برخی ظرفیت‌های درمانی بوشهر در اختیار مهار کرونا نیست
برخی ظرفیت‌های درمانی بوشهر در اختیار مهار کرونا نیست

ندای استان:صفایی بوشهری گفت: باید تمامی ظرفیت‌های درمانی استان در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گیرد اما با وجود تاکیدات، هنوز برخی از این ظرفیت‌ها در اختیار مردم نیست.

به گزارش ندای استان،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود یکی از معیار‌های مهم صحت و قبولی عمل در منظومه رفتاری انسان را مراعات «اخلاص» دانست و بیان کرد: بی تردید «اخلاص» داشتن موجب سعادت، رستگاری و محبوبیت انسان نزد خدااست و این محبوبیت دارای آثاری است که کمترین آن محبوبیت آسمانی و حمایت و شفاعت دنیوی و اخروی است.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از پیام آدینه خود با تبریک هفدهم مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار، خبرنگاری را کاری بزرگ برای آگاهی جامعه برشمرد و عنوان کرد: جهان استکبار هم اینک در اندیشه معماری اذهان جامعه بشری به سود خود است تا بتواند به اهداف جنایتکارانه خویش دست پیدا کند به همین علت باید جبهه مقاومت خبری ایجاد شود.

او به وضعیت قرمز و حاد بیماری ویروس کرونا در استان بوشهر و استان‌های همجوار هم اشاره کرد و افزود: مهار این بیماری نیازمند طراحی برنامه‌ای جامع و مدیریت اجرایی دانش بنیان است و باید تمامی ظرفیت‌های درمانی استان در اختیار ستاد مقابله با بیماری کرونا قرار گیرد.

کمبود داروهای کرونایی مردم را بسیار نگران کرده است

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: با آن‌که تاکید و توصیه شده است هنوز برخی از این ظرفیت‌ها در اختیار مردم استان نیست و بیماران با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، پذیرش نمی‌شوند. همچنین کمبود برخی از اقلام دارویی و امکانات درمانی مردم را بسیار نگران کرده و در شرایط سخت درمانی قرار داده است.

او بیان کرد: اگر این مراکز به کمک دیگر مراکز درمانی نیایند، استان بوشهر شاهد یک فاجعه انسانی خواهد بود و مسئولانی که همکاری نمی‌کنند از عوامل آن فاجعه هستند و باید با آنان برخورد قاطع و قضائی کرد.

امام جمعه بوشهر از یک سو از مردم خواست شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل مراعات کنند و از سوی دیگر از مسئولان ارشد کشور درخواست کرد، هرچه زودتر اقلام دارویی و امکانات درمانی را به استان بفرستند تا مردم دچار مشکلات درمانی نشوند.

صفایی بوشهری عنوان کرد: بی‌تردید کمبود امکانات و اقلام درمانی نشان از ضعف مدیریت مسئولان دارد که مردم با این امور درباره آنان قضاوت خواهند کرد.

او همچنین به آغاز ماه محرم که ماه تجلی فرهنگ حسینی و راه و رسم زندگی الهی است اشاره و بیان کرد: امیدوارم مراکز فرهنگی، مساجد و هیئات مذهبی به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عرصه تبیین فرهنگ حسینی در شرایط کنونی تلاشی در خور داشته باشند.