دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است
دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است

ندای استان:وی اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند از روی اختیار و رضایت برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها به مدرسه‌ها کمک کنند.

به گزارش ندای استان، علی‌مراد کرمی روز شنبه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر افزود: بجز هزینه کتاب و بیمه، مدیران مدرسه‌ها حق گرفتن هیچ وجهی را بدون رضایت خانواده‌ها ندارند و اگر تخلفی صورت گیرد، بدون اغماض با مدیر متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند از روی اختیار و رضایت برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها به مدرسه‌ها کمک کنند.

کرمی تاکید کرد: مدرسه‌های خاص همچون شاهد، هیات امنایی و غیردولتی باید بر اساس بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند و اگر مدرسه ای قصد دریافت شهریه اضافه دارد، این شهریه باید در قالب فعالیت‌های فوق برنامه و با رضایت کتبی خانواده‌ها باشد.

وی یادآور شد: خانواده‌ها قبل از پرداخت شهریه فوق برنامه، باید لیست برنامه‌‎هایی که مدرسه قرار است در سال تحصیلی اجرا کند را از مدیر مطالبه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید به طور مستقیم بر روند ثبت‌نام مدرسه‌ها نظارت جدی داشته باشند و اجازه هیچ گونه تخلفی ندهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر آماده‌سازی مدرسه‌ها برای بازگشایی را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در تابستان عنوان کرد و گفت: پروژه مهر باید در اولویت کار همه مدیران قرار داشته باشد تا شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی ۱۶ ماهه فعالیت‌های حضوری در مدرسه‌ها، اجرای پروژه مهر به نسبت سال‌های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.
کرمی با بیان اینکه دانش‌آموزان از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری متضرر شده‌اند، افزود: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در اول مهر است اما همه تابع تصمیم های ستاد ملی کرونا و نحوه اجرای طرح واکسیناسیون معلمان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش دبستانی‌ها در سال تحصیلی آینده به شیوه حضوری و مجازی فعالیت می‌کنند و امید می‌رود خانواده‌ها استقبال بیشتری از حضور فرزندان خود در پیش دبستانی‌ها داشته باشند.

وی افزود: در این شرایط که مدرسه‌ها تعطیل بودند، باید با تقویت مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح روستا مرکزی برای پسران و دختران و اخذ فهرست افراد لازم التعلیم از ثبت احوال و خانه‌های بهداشت برای ارتقا نرخ پوشش تحصیلی تلاش کنند.

کرمی با اشاره به شروع فعالیت دولت جدید اظهار کرد: باید با مستند سازی، گزارش جامعی از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در اختیار تیم جدید مدیریتی قرار گیرد.

وی کسب رتبه دوم کشور در مستندسازی املاک آموزش و پرورش در استان بوشهر، ارتقای رتبه استان در کنکور سراسری تا جایگاه یازدهم، افزایش نیم نمره ای میانگین نمرات امتحان‌های نهایی دانش آموزان و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان به رتبه نهم کشوری در شاخص‌های ۲۰ گانه وزارت آموزش و پرورش را از جمله دستاوردهای این اداره کل در یک سال اخیر عنوان کرد.