تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در بوشهر دو رقمی شد/نه شهرستان در وضعیت قرمز
تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در بوشهر دو رقمی شد/نه شهرستان در وضعیت قرمز

ندای استان:از ابتدای همه‌گیری کرونا تا کنون هزار و ۳۶۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: امروز ۱۰ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسید که شامل چهار مرد ۸۳، ۶۹، ۶۶ و ۲۹ ساله بدون سابقه بیماری زمینه‌ای، یک مرد ۸۰ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، فشار خون و دیابت، و چهار زن ۷۰،۶۷، ۶۰ و ۵۹ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشار خون و یک زن ۲۴ ساله بدون سابقه بیماری، می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای همه‌گیری کرونا تا کنون هزار و ۳۶۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر همچنین تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۵۰۹ نفر اعلام کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار جدید در این بخش‌ها بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۶۶ نفر به کرونا، قطعی است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون ۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، ادامه داد: از این تعداد، ۲۱ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

او گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۰۵ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۷۶ نفر به طور قطع کرونا داشتند.

استان بوشهر قرمزتر شد/ فقط دیر نارنجی است

طبق اعلام سامانه ماسک دیلم نیز به جمع شهرستان‌های قرمز استان بوشهر اضافه شد و اکنون ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان این استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

در زمان حاضر تنها شهرستان دیر در شرایط نارنجی است.

از پنجشنبه ۲۴ تیر هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی بودند و دو شهرستان دیلم و دیر در وضعیت نارنجی.

نگاهی به شرایط کرونایی استان بوشهر در پیش از این زمان هم نشان می‌دهد که از چهارشنبه ۱۶ تیر دشتستان کنگان، دیلم، گناوه، تنگستان، عسلویه، جم و دشتی در شرایط قرمز کرونایی و بوشهر و دیر در وضعیت نارنجی بودند.

از ۱۱ تا ۱۵ تیر هم ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار داشتند و از ۹ تا ۱۱ تیر نیز به جز شهرستان بوشهر ۹ شهرستان دیگر استان در شرایط قرمز کرونایی بودند.