تعداد بیماران بستری کرونایی بوشهر از ۴۰۰ نفر عبور کرد
تعداد بیماران بستری کرونایی بوشهر از ۴۰۰ نفر عبور کرد

ندای استان:دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را ۴۱۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۶۱ نفر به کرونا، قطعی است.

او افزود: اکنون ۴۱۱ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته ۹۵ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۷۹ نفر به کرونا مبتلا بودند.

کشمیری با بیان اینکه هم اکنون ۴۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند، گفت: ۱۸ نفر از این تعداد، در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

او با اشاره به ثبت ۶ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا عنوان کرد: یک مرد ۶۵ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای دیابت، دو مرد ۶۱ و ۳۷ ساله بدون سابقه بیماری، دو زن ۵۰ و ۴۲ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای چربی خون و فشار خون و یک زن ۵۰ ساله بدون سابقه بیماری قربانیان جدید کرونا در استان بوشهر هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۳ هزار و ۸۶۳ مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده‌اند و هزار و ۲۷۰ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

کشمیری افزود: طبق رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک از امروز (شنبه۱۲ تیر)، ۶ شهرستان استان در شرایط قرمز و پر خطر، و ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و خطرناک قرار دارند.

او عنوان کرد: شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتی، تنگستان، عسلویه و جم در وضعیت قرمز و پر خطر و شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیر و کنگان در وضعیت نارنجی و خطرناک هستند که بهبود این شرایط نیاز به تشدید رعایت شیوه‌نامه‌‎‌های بهداشتی دارد.