آژیر قرمز کرونا در بوشهر/ ۹۰ درصد شهرستان‌ها قرمزند
آژیر قرمز کرونا در بوشهر/ ۹۰ درصد شهرستان‌ها قرمزند

ندای استان: ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی هستند و فقط شهرستان بوشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

به گزارش ندای استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های جم، دیلم و گناوه از نارنجی (پرخطر )به قرمز ، ۹۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس شهرستان‌های دیر، تنگستان، عسلویه، کنگان، دشتستان، دشتی، جم، دیلم و گناوه از توابع استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: طبق گزارش سامانه ماسک تنها شهرستان بوشهر است که در زمان حاضر در وضعیت نارنجی کرونایی است.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ۲۰ درصد به شمار بستری‌های کووید ۱۹ در این استان افزوده می‌شود.

کشمیری بیان کرد: براساس آمارها شمار مرگ و میر نیز در هفته گذشته با ۲۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن از ۲۳ به ۲۸ مورد در هفته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین آمارها نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان بوشهر اشغال شده و ادامه این روند بستری می‌تواند این استان را با مشکل روبرو کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرشهرستانی امکانات و تجهیزات متناسب با جمعیت همان شهرستان را دارد و نباید اجازه دهیم با شیوع ویروس کرونا و پرشدن ظرفیت مراکز درمانی با مشکل روبرو شویم.

کشمیری با اشاره به بستری روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر یادآور شد: افزایش آمار بستری‌های ناشی از کرونا در این استان نگران کننده‌است و باید با همکاری هم استانی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی افزایش موج پنجم کرونا گرفته شود تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دراین شرایط حساس محدودیت‌های ورود و خروج خودروهای غیر بومی باید به دقت رصد و خودروهای متخلف اعمال قانون شوند و مردم نیز تا حد امکان مگر به ضرورت از منزل خارج نشوند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر وضعیت استان‌های نوار جنوبی شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و رعایت بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی برای گذر از این بحران ضروری است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۱هزار و ۸۰۹ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۲۵۲ نفر نیز براثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند