دستگاه‌های استخراج رمز ارز عامل نوسان برق در گناوه
دستگاه‌های استخراج رمز ارز عامل نوسان برق در گناوه

ندای استان:مدیر برق ناحیه گناوه گفت: ایجاد نوسان جدید در شبکه‌های برق برخی محلات این شهرستان ناشی از استفاده دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز در برخی منازل است و شبکه‌های توزیع برق مشکل ندارند.

به گزارش ندای استان،جواد عرب روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه در دو سال اخیر گام‌های موثری در بهبود وضعیبت شبکه‌های برق رسانی از جمله شناسایی گسترده  نقاط ضعف ولتاژ و رفع  مشکل در این نقاط با نصب تجهیزات لازم و نوسازی شبکه‌های فرسوده برداشته شده‌است، نوسان موجود در برخی از محله‌ها نمی‌تواند ناشی از ناکارآمدی شبکه‌های توزیع باشد.
وی اظهارداشت: در چند روز اخیر سه مورد گزارش نوسان در شهر وجود داشت که با حضور کارشناسان این اداره مشخص شد، ناشی از استفاده از دستگاه ‌ماینر در برخی از منازل بوده‌است که شناسایی  و جمع آوری شدند.

عرب از مردم این شهرستان خواست در صورتیکه در منازل خود با نوسان برق مواجه  شدند، احتمال استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز در اطراف محل سکونت‌شان وجود دارد که انتظار داریم در زمینه شناسایی و معرفی مسببان آن همکاری کنند و درصورت مشاهده به این مدیریت اطلاع دهند.

مدیر برق گناوه گفت: افرادی که به صورت غیرمجاز از دستگاه ماینر و از طریق برق خانگی اسنفاده می‌کنند، درصورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و جرایم سنگینی در انتظار آنان خواهد بود.
وی اعلام کرد: جریمه نقدی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، جمع‌آوری انشعاب برق و محروم شدن از هر گونه خدمات در حوزه برق رسانی بخشی از جرایم پیش بینی شده برای کسانی است که غیرمجاز اقدام به تولید رمز ارز می‌کنند.

عرب به اهم خدمات صورت گرفته در حوزه بهبود وضعیت برق شهرستان گناوه در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود:  از سال ۹۸ تاکنون اعتباری بیش از  ۶۰ میلیارد تومان صرف اصلاح شبکه‌های فرسوده، توسعه شبکه‌های جدید و  برطرف کردن نقاط ضعف ولتاژ شده‌است.

مدیر برق گناوه یادآورشد: بیش از ۱۰۰ دستگاه ترانس برق  نیز در سال گذشته نصب شده که در نوع خود کم نظیر است.

وی گفت: این شهرستان درسال گذشته توانست از لحاظ جذب اعتبار، بعد از دشتستان مقام دوم را در بین شهرستان‌های استان بوشهر کسب کند.
عرب بیان کرد: شاهرگ اصلی نیازهای اساسی در حوزه  پیشرفت و توسعه کشور، انرژی و بویژه برق است که باید مصرف آن را به طور جدی مدیریت کرد و این مهم باید در زندگی افراد و از سنین کودکی نهادینه شود.

وی افزود: آموزش مدیریت مصرف بهینه برق باید از سنین کودکی و در مدارس آغاز شود و حتی می‌تواند این مقوله مهم در کتب درسی پایه ابتدایی تا متوسطه به طور مستمر گنجانده شود.

مدیر برق گناوه ادامه داد: کاهش ساعات فعالیت ادارات شهرستان کمک زیادی در کاهش مصرف برق داشته است.
وی بر استفاده از مولدهای تولید برق در زمان‌های اضطراری توسط ادارات، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی، مجتمع‌های پزشکی و تجاری تاکید کرد و گفت: این واحدها با دارابودن این دستگاه در زمان قطعی برق دچار مشکلی نخواهند شد.