افزایش دو برابری تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر
افزایش دو برابری تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر

ندای استان:مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در دو ماه امسال ۶۵۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ندای استان،سیاوش ارجمندزاده افزود: بیشترین صادرات مربوط به مواد معدنی، شامل کلینکر، پودرسیمان، سنگ گچ و موارد مشابه است و واردات هم بیشتر کالا‌های اساسی بوده است.

وی گفت: بعد از انجام برنامه توسعه‌ای آبراه که در شهریور سال ۹۹ به بهره برداری رسید و لایروبی بندر و کانال دسترسی دریایی امکان پهلو گیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گفت: با رایزنی که با شرکت خدمات بازرگانی ایران صورت گرفته، کالا‌های اساسی با ظرفیت بالا در بندر بوشهر پهلو می‌گیرند که امروز (بیست و هشتم اردیبهشت) یک کشتی ۳۱ هزار تنی بعد از ده سال از تایلند در بندر بوشهر برای تخلیه برنج پهلو گرفته است.

ارجمندزاده افزود: برای اکثر بنادر استان بوشهر، پیگیر مطالعات توسعه بنادر هستیم و اکنون در ۳ بندر کنگان، بوالخیر و محمد عامری این کار در حال انجام است تا ظرفیت بنادر افزایش پیدا کند.

وی همچنین در مورد بنادر شمالی استان هم گفت: با پروژه توسعه‌ای برای این بنادر موافقت شده که هر کدام می‌تواند ظرفیت پذیرش شناور‌ها را افزایش و تنوع کالا‌ها را بیشتر کند.

ارجمندزاده به ظرفیت کنونی بندر بوشهر هم اشاره کرد که رفیت کنونی بندر گنجایش ۷ میلیون تن کالا را دارد که با راه اندازی کامل مجتمع بندری نگین ۸ میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما