مرغ‌ها در بوشهر به سمت دیگر استان‌ها پر می‌کشند
مرغ‌ها در بوشهر به سمت دیگر استان‌ها پر می‌کشند

ندای استان:نامدارزاده یادآور شد: قیمت عرضه مرغ گرم در بوشهر هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده و فروش مازاد بر این نرخ غیرقانونی است.

به گزارش ندای استان،معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: پایین قیمت مرغ در این استان با استان‏‌های همجوار باعث شده تا سهمیه مرغ بوشهر به این استان‌ها انتقال یابد.

عباس نامدارزاده افزود: با چنین وضعیتی می‌‏طلبد دستگاه‌‏های نظارتی شرایطی فراهم کنند تا از انتقال مرغ موردنیاز استان بوشهر به سایر استان‏‌ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در ارتباط بامرغ اولویت تامین با استان بوشهر است و در صورت مازاد باید نسبت به تامین مرغ سایر استان‌‏ها اقدام شود.

نامدارزاده اظهار داشت: پایین بودن سود فروش مرغ از دید واحدهای عرضه کننده از دیگر عواملی است که آنها را ترغیب به فروش آن به صورت تکه تکه و با قیمت بیشتر می‎‌کند.

وی افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده سود خرده فروش را ۱۰ درصد پیش بینی کرده‌است اما ستاد تنظیم بازار این سود را زیر میزان یاد شده در نظر گرفته است که این روند منجر شده تا با توجه به تحمیل هزینه بالا بر خرده فروشان و سود هرکیلو یکهزار تومان آنها میل و رغبت لازم برای فروش مرغ به صورت کامل نداشته باشند.

نامدارزاده یادآور شد: قیمت عرضه مرغ گرم در بوشهر هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده و فروش مازاد بر این نرخ غیرقانونی است.

وی اظهار کرد: در شب گذشته نیز بیش از ۵۰ تن مرغ در استان بوشهر کشتار شده که امید است بتواند بخش قابل توجهی از کمبود بازار را برطرف کند.

در استان بوشهر اکنون ۲۱۷ واحد مرغ‌داری صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۸ هزار تن فعال است.

  • منبع خبر : ایرنا