پیشنهاد‌های ۷ گانه اتاق اصناف بوشهر برای حمایت از اصناف
پیشنهاد‌های ۷ گانه اتاق اصناف بوشهر برای حمایت از اصناف

ندای استان:رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: این اتاق پیشنهاد‌هایی به ستاد استانی مدیریت کرونا برای حمایت از اصناف ارائه کرده است.

به گزارش ندای استان،عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با مدیر منابع انسانی سرباز سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: پارسال پنج هزار سرباز با حضور در ۴۷۵ دوره آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در ۱۳۴ حرفه آموختند.

او افزود: امسال هم برای آموزش ۶ هزار سرباز وظیفه با همکاری قرارگاه مهارت برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سربازان مهارت آموخته پس از فراغت از سربازی در همان مهارت فراگرفته جذب بازار کار می‌شوند، ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در یگان‌های نظامی به دو صورت مهارت در کارگاه آموزشی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه می‌شود و سربازان در هر دو حالت مهارت‌های فنی را به صورت کامل فرا می‌گیرند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر ادامه داد: تعویق اقساط وام‌های بانکی، کاهش تعرفه‌های آب و برق، امهال چک‌های برگشتی و بخشودگی اجاره بهای واحد‌های تجاری متعلق به واحد‌های دولتی یا موسسات عمومی غیر دولتی مانند هلال احمر، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها و …، دیگر پیشنهادهایی بوده که به ستاد مدیریت کرونای استان برای حمایت از اصناف ارائه شده است.

فعالیت گروه‌های شغلی۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز استان بوشهر از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰  تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

اکنون ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز هستند. اما در روزهای گذشته گاهی ۹ شهرستان هم قرمز بوده‌اند.