ابلاغ بخشودگی جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی استان
ابلاغ بخشودگی جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی استان

ندای استان:سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر از بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان خبر داد و گفت: کارفرمایان کارگاه‌ها می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه تعیین شده نسبت به بخشودگی جرایم اقدام کنند.

به گزارش ندای استان، عباس دیری عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: بر اساس شعار، تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها و مقابله با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها اقدامات مهم حمایتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بخشودگی جرائم کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف حقیقی و حقوقی‌ دولتی و غیردولتی را از جمله برنامه امسال دانست ‌و بیان کرد: در این راستا کارفرمایان کارگاه‌ها می‌توانند درخواست بخشودگی خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: مشمولان طرح که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.

دیری با بیان اینکه کارفرمایان می‌توانند بدهی خود را به‌صورت یک‌جا و یا به صورت تقسیط به سازمان تامین اجتماعی بازگردانند تصریح کرد: واحدهای اجرایی مکلف هستند حداکثر در مدت ۷ روز از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست مطروحه را از طریق صندوق شخصی سامانه خدمات غیرحضوری به متقاضی اعلام کنند.

به گفته وی آن دسته از کارفرمایان که در گذشته به رغم تقسیط بدهی از پرداخت تمام یا بخشی از آن خودداری کردند در صورت ارائه درخواست با رعایت ضوابط مربوطه اخذ ضمانت نامه بانکی و یا سند ملکی معتبر الزامی است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه اگر کارفرمایی بدهی کارگاه خود را در ۱۲ قسط بپردازد، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه تاخیر در پرداخت می‌شود گفت: کارفرمایان می‌توانند نسبت به تقسیط از بخشودگی ۱۰۰ تا  ۵۰ درصدی جرائم تاخیر در پرداخت بدهی بهره‌مند شوند.