خدمت سربازی دل‌بخواهی نیست
خدمت سربازی دل‌بخواهی نیست

ندای استان:سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح: نمی‌توان گفت هرکسی که دلش خواست سربازی بیاید و هرکسی خواست نیاید.

به گزارش ندای استان،سردار شکارچی، گفت: عده‌ای با سو استفاده از سربازی و بدون تخصص و کار کارشناسی پشت تریبون رفته و وعده‌های غیر قابل تحقق می‌دهند که می‌تواند به امنیت کشور آسیب بزند.

وی افزود: بخش اعظمی از امنیت مرز‌ها توسط سربازان عزیزمان تامین می‌شود و اگر تنها یک روز این نقش را کاهش دهیم، با توجه به نا امنی‌ها در اطراف کشور، ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: نمی‌توان گفت هرکسی که دلش خواست سربازی بیایید و هرکسی خواست نه، ما در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها به بیش از این میزان نیروی پایور برای تامین شرایط فعلی داریم و این جدای از بحث جنگ است.

 حذف خدمت سربازی ممکن نیست 

سردار ابوالفضل شکارچی امروز در ادامه افزود: متاسفانه بحث‌های غیرکارشناسی در این باره مطر شده است که با اهداف تبلیغاتی در استانه انتخابات مطرح می‌شود و برخلاف ادعا‌های مطرح شده تاکنون هیچ دعوتی از ستادکل نیرو‌های مسلح برای صحبت‌های کارشناس در این زمینه صورت نگرفته است.
وی گفت: نیرو‌های مسلح برای اعمال تغییراتی در خدمت سربازی آمادگی دارند البته به شرط انکه شعار حذف خدمت سربازی مطرح نشود.

 سربازان از ارکان قدرت کشورند 

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: سربازان هم اکنون نیزهمچون دوران دفاع مقدس از ارکان قدرت کشور هستند.
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در ادامه نشستی خبری با اعلام اینکه در دفاع مقدس ۶۰ هزار سرباز شهید و ۱۶۰ هزار سرباز هم جانباز شدند، افزود: مدتی است در خصوص سربازی و خدمت وظیفه عمومی بحث‌هایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح می‌شود که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده بنابراین جلسه امروز به‌منظور آگاهی‌بخشی در همین زمینه برگزار شده است.
وی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس شش میلیون رزمنده داشتیم که سه میلیون نفر سرباز بودند.
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه یکی از ارکان قدرت ما در دفاع مقدس حضور سربازان بود، با گلایه از کسانی که صحبت‌های غیرکارشناسی درباره خدمت سربازی می‌کنند، گفت: متأسفانه امروز برخی‌ها در این زمینه وعده‌های پوچ، بدون پشتوانه، غیرعقلانی و غیرمنطقی را مطرح کرده‌اند.
وی اضافه کرد: این اشخاص بدون مشورت با نیرو‌های مسلح، اظهار نظر‌هایی می‌کنند، وعده‌هایی غیرقابل تحقق می‌دهند و دشمن را شاد می‌کنند.