آغاز گرده افشانی ۶ میلیون اصله نخل استان بوشهر
آغاز گرده افشانی ۶ میلیون اصله نخل استان بوشهر

ندای استان:معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز گرده افشانی شش میلیون اصله نخل استان بوشهر گفت: عملیات گرده افشانی نخیلات که به صورت سنتی و دستی است تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش ندای استان،خسرو عمرانی با بیان اینکه حوزه نخیلات، شیلات و محصول خارج از فصل از شاخص‌ترین تولیدات کشاورزی است اظهار داشت: استان بوشهر در تولید محصولات نخیلات، قطب تولید خرما در کشور است به‌گونه‌ای که سال قبل بیش از ۱۶۰ هزار تن خرما، رطب و خارک در این استان تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شد.

وی با اشاره به آماده سازی نخیلات برای تولید محصول بیان کرد: گرده افشانی نخیلات از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی است و هم اکنون عملیات گرده افشانی در شش میلیون اصله نخل استان بوشهر آغاز شده است.

عمرانی از گرده افشانی نخیلات به صورت سنتی و دستی خبر داد و تصریح کرد: هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی برای تولید محصول انجام می‌دهد و گرده افشانی نخلستان‌ها تا اوائل اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه گرده افشانی نخیلات به شکل قرار دادن خوشه‌های حاوی گرده بر خوشه‌های نخل‌های ماده انجام می‌شود گفت: از شش میلیون اصله نخل استان بوشهر بیش از ۵.۵ میلیون اصله نخل آن بارور است.

عمرانی از تولید بیش از ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: خرمای تولیدی استان بوشهر علاوه بر مصرف داخل کشور به سایر کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی سطح زیر کشت اراضی نخلستان استان بوشهر را ۳۴ هزار هکتار دانست و بیان کرد: بیشترین نخلستان‌های استان بوشهر در دشتستان قرار دارد و ۷۰ درصد محصول خرمای استان بوشهر در این شهرستان تولید می‌شود.