ششمین آزمایشگاه کرونا در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
ششمین آزمایشگاه کرونا در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیش از شیوع کرونا، آزمایشگاه ویروس شناسی در استان نداشتیم اما اکنون ششمین آزمایشگاه در حال راه‌اندازی است.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تا پیش از شیوع کرونا، در استان بوشهر آزمایشگاه ویروس‌شناسی نبود، اما اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته پنج آزمایشگاه مجهز ویروس‌شناسی در استان بوشهر فعال است و آزمایشگاه ششم نیز در حال راه‌اندازی است.

او ادامه داد: با وجود مشکلات و تهدید‌هایی که کرونا با خود به همراه آورد در برخی موارد توانستیم این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: با شیوع کرونا یکی از نیاز‌های ضروری افزایش تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بود که در یک سال گذشته تخت‌های ICU در تمامی بیمارستان‌های استان بوشهر۵۰ درصد افزایش یافت.

کشمیری با اشاره به توزیع ۱۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان‌های استان عنوان کرد: در یک سال گذشته هشت دستگاه اکسیژن ساز اهدا یا خریداری شد و در بیمارستان‌های مختلف نصب و راه‌اندازی شد.

او، بابیان اینکه تصویربرداری پیشرفته نیازمند به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات به‌روز است، گفت: سه دستگاه سی تی اسکن هم خریداری و در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

کشمیری بیان کرد: با شیوع کرونا یکی از نگرانی‌های شهروندان تهیه ماسک بود که این تهدید نیز با راه‌اندازی سه شرکت تولید ماسک تبدیل به فرصت شد که هم نیاز مردم را تامین کرد و هم باعث اشتغال شد.