۶ طرح دریایی و بندری در بوشهر به بهره‌برداری رسید
۶ طرح دریایی و بندری در بوشهر به بهره‌برداری رسید

ندای استان:با حضور وزیر راه و شهرسازی ۶ طرح دریایی و بندری را با اعتبار بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر افتتاح کرد.

به گزارش ندای استان،با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز ۶ طرح دریایی و بندری در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره این طرح‌ها گفت: طرح نخست شامل سامانه اطفاء حریق ثابت بندرمروارید خارگ است که با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال و با هدف ارتقاء سطح ایمنی بندری اجرا شده است.

سیاوش ارجمندزاده دومین طرح را برق‌رسانی به اسکله بندر مروارید خارگ عنوان کرد که با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با هدف ارتقاء سطح ایمنی، افزایش امنیت و بهره وری اجرا شده است.

او افزود: سومین طرح نیز شامل تعمیرات اساسی منجر به PM تاسیسات زیربنایی محوطه بندر بوشهر حدفاصل در ورود تا انبار شماره ۶ است که با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و با هدف حفظ زیرساخت‏‌های بندری به اجرا درآمده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: طرح دیگری که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید، اتصال سامانه بین المللی ناوتکس بوشهر، خارگ، گناوه، محمدعامری، کنگان، دیر، بوالخیر، ریگ و لاور ساحلی به شبکه سراسری از طریق فیبر نوری و تجهیز و راه اندازی سامانه مخابراتی پایانه مسافربری بندر بوشهر است که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

ارجمندزاده بیان کرد: شناور ویژه پاک‌سازی آلودگی‎های نفتی دریا پاک ۱ نیز با اعتبار ۶ هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به آب اندازی شد.

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مشخصات این شناور را این طور بیان می‌کند: طول ۵۵،۵ متر، آبخور ۴ متر، عرض ۱۳ متر و مجهز به سامانه رانش دیزل الکترونیک، که می‌تواند با سرعت ۱۶ گره دریایی برای عملیات‌های ساحلی و فراساحلی در زمینه پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا فعالیت کند.

به گفته او، این شناور دارای سامانه جمع آوری، جداسازی، ذخیره وحمل مواد نفتی ریخته شده در دریا است و از نظر فناوری به کار رفته در سامانه رانش و تجهیزات ویژه مقابله با آلودگی نفتی و جمع آوری در منطقه بی‌نظیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می‌‌گوید: شناور یاد شده مجهز به ۳۵۰متربوم دریایی برای هدایت و محاصره لکه‌های نفتی، سامانه  پاشیدن مواد از بین برنده آلودگی نفتی، بازو‌های هدایت لکه‌های نفتی به اسکیمر‌های کارگذاشته در شناور، انواع اسکیم‌ها، پمپ انتقال مواد نفتی ومخزن ۵۵۰ متر مکعبی ذخیره است.

ارجمندزاده به سرمایه گذاری ۲۱ میلیون یورویی سازمان بنادر ودریانوردی برای ساخت این شناور اشاره می‌کند و آن را نشانه توجه ویژه سازمان بنادر ودریانوردی به حفاظت از محیط زیست دریایی می‌داند.

او گفت: طرح تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.