افتتاح اسکله صادراتی فرآورده‌های پتروشیمی بوشهر
افتتاح اسکله صادراتی فرآورده‌های پتروشیمی بوشهر

ندای استان: اسکله صادراتی پهلوگیری کشتی‌های حامل مواد اولیه شوینده و سایر فرآورده‌های پتروشیمی بوشهر به‌منظور صادرات با سرمایه‌گذاری ۵۱میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش ندای استان، اسکله بازسازی شده شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران در بوشهر همزمان با ۵ پروژه ملی دیگر به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری افتتاح شد.

 اسکله صادراتی پهلوگیری کشتی‌های حامل مواد اولیه شوینده و سایر فرآورده‌های پتروشیمی بوشهر به‌منظور صادرات با سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد تومان اجرا شده است.

سعید زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان، ساحلی بودن را یکی از بزرگترین توانمندی‌های استان بوشهر دانست و گفت: جایگاه استان بوشهر در حوزه حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی، آبزی‌پروری و صنایع دریایی ساحلی و فراساحلی بسیار حائز اهمیت است.

وی به فعالیت‌های مهمی که در سال‌های اخیر برای توسعه زیر ساخت‌های بندری انجام شده از جمله ایجاد مجموعه بندری نگین و لایروبی تا عمق ۱۱ متر دریا اشاره کرد و از مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی ایران خواست نسبت به اجرای تفاهم‌نامه بین این شرکت و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص ایجاد سایت مخازن در کنار مجتمع بندری نگین اقدام کند و در این زمینه تسریع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر حمایت از سرمایه‌گذاری در استان را از برنامه‌های مهم و اولویت‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و کسب رتبه ششم استان بوشهر در امنیت سرمایه گذاری در کشور را که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده، نشانه حمایت جدی استان از سرمایه گذاری دانست.

  • منبع خبر : تسنیم