ورود مسافر نوروزی به جزیره خارگ ممنوع شد
ورود مسافر نوروزی به جزیره خارگ ممنوع شد

ندای استان:اسدروز گفت:با توجه به شیوع موج چهارم ویروس کرونا در بعضی نقاط کشور، ورود مهمانان نوروزی به جزیره خارگ ممنوع است.

به گزارش ندای استان،عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: با توجه به شیوع موج چهارم ویروس کرونا در بعضی از استان‌های کشور و لزوم بررسی راه‌های مقابله با این ویروس جهش‌یافته، ورود مهمانان نوروزی به جزیره خارگ ممنوع است.

او ادامه داد: خارگ به‌عنوان یکی از نقاط مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد، به همت مجاهدان حوزه سلامت و ستاد کرونا در صنعت نفت و جزیره، شرایط خوبی در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری داشته که باید این شرایط حفظ شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: برای مبارزه با شیوع و پیشگیری از این ویروس، الگوی طراحی‌شده ازسوی ستاد مبارزه با کرونای شرکت ملی نفت ایران را در چهار فاز پیشگیری، رعایت اصول بهداشتی، آمادگی و مقابله بومی‌سازی کردیم و در زمینه‌های مختلف آنالیز ریسک صورت گرفت.

اسدروز با بیان اینکه مؤثرترین راه مقابله با کووید- ۱۹ پیشگیری و رعایت دستورعمل‌های بهداشتی است، تأکید کرد: ورود همه مهمانان نوروزی به جزیره به‌دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته در بعضی استان‌ها و شهر‌های همجوار ممنوع است، نشست‌ها و بازدید‌های غیرضرور کاهش یافته و همه مدیران موظف به نظارت و رعایت این دستورعمل‌ها هستند.

او عنوان کرد: کنترل‌های لازم شامل تب‌سنجی از مسافران در مبادی ورودی شامل اسکله‌ها، فرودگاه و کشتی‌های نفتکش در دستور کار قرار داشته باشد و آموزش مداوم، مستمر و پویا در همه بخش‌ها ادامه یابد، همچنین اطلاع‌رسانی نقش بسیار مهمی در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اگر دستورعمل‌ها رعایت نشود شرایط کنترل بیماری و ویروس جهش‌یافته با مشکل روبه‌رو می‌شود، نباید عادی‌انگاری شود و تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در جزیره با جدیت دنبال شود.