مردم از تبدیل بخاری نفتی به گازسوز بجد پرهیز کنند
مردم از تبدیل بخاری نفتی به گازسوز بجد پرهیز کنند

ندای استان:رئیس اداره گاز گناوه گفت: تبدیل و تغییرات در بخاری‌های نفتی برای گازسوز کردن آنها ، اقدامی بسیار خطرناک است و مردم بطور جد باید از آن پرهیز کنند.

به گزارش ندای استان،اکبر نظری زاده افزود: مشاهده شده افرادی اقدام به تبدیل و تغییرات در بخاری‌های نفتی و گازسوز کردن آنها کرده و بدتر از آن تبلیغ این اقدام بسیار خطرناک و ناایمن در جامعه و فضای مجازی است.

وی اظهارکرد: استفاده از وسایل گرمایشی بویژه با شعله باز بدون دودکش، باعث انتشار گاز مونواکسید کربن که بسیار سمی، بی رنگ، بی بو و بی طعم است،  می‌تواند باعث ایجاد نابینایی، ناشنوایی، بروز بیماری‌های کلیوی و حتی مرگ شود.

رئیس اداره گاز گناوه گفت: باتوجه به سردی و کاهش دما، همگان را بر آن داشته است تا برای گرم کردن فضاهای مسکونی به فکر تهیه و بکارگیری تجهیزات گرمایشی باشند اما احساس این نیاز هرگز نباید باعث غفلت از رعایت نکات مهم ایمنی شود.

وی افزود: در طول سال شاهد مرگ قریب به یکهزار نفر از عزیزانمان در سطح کشور بر اثر استنشاق این گاز فوق العاده سمی و خطرناک هستیم که آن را می‌توان  برابر با یک زلزله قدرتمند شهری تلقی کرد.

نظری گفت: از مردم این شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت جدی نکات ایمنی، از تغییرات بخاری با سوخت‌های دیگر و تبدیل آنها به گازسوز کردن بجد پرهیز کنند و تحت تاثیر تبلیغات فریبکارانه افراد سودجو قرار نگیرند.

وی بیان کرد: از اصحاب رسانه که در زمینه آگاهی بخشی به جامعه رسالت سنگینی برعهده دارند، در زمینه اطلاع رسانی به مردم شهرستان از پرهیز  و تبدیل گازسوز کردن بخاری نفتی تمام تلاش خود را بکار ببرند.

  • منبع خبر : ایرنا