صدور اخطار زیست محیطی برای  نزدیک به ۳۰۰صنایع استان
صدور اخطار زیست محیطی برای  نزدیک به ۳۰۰صنایع استان

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر: از ابتدای امسال با پایش آلودگی‌های صنایع، برای ۲۹۸ واحد صنعتی اخطار زیست محیطی صادر شده است.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی‌نژاد بیان کرد: در راستای پایش زیست محیطی صنایع استان بوشهر، از ابتدای سال تا کنون در بازدید از ۶۹۶ واحد صنعتی، پس از پایش و بررسی‌های لازم ۲۹۸ فقره اخطار برای رفع آلودگی‌های محیط زیست صادر شده است.
وی عنوان کرد: پایش زیست محیطی صنایع از وظایف ذاتی و اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در برای شناسایی صنایع آلاینده و تکلیف صنایع به رفع آلودگی‌ها است و در این زمینه همه صنایع استان هر ماه به صورت مستمر بازدید و با نمونه برداری و بررسی خروجی‌ها میزان آلایندگی‌های این صنایع مورد سنجش قرار می‌گیرند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در صورتی که خروجی صنایع بالاتر از استاندارد‌های زیست محیطی تشخیص داده شود اخطاریه مهلت‌دار برای رفع آلودگی تا حد استاندارد‌های زیست محیطی صادر می‌شود و اگر متولی واحد صنعتی در مهلت مقرر آلودگی را رفع نکند علیه آن واحد آلاینده بر اساس قوانین و مقررات زیست محیطی اعلام شکایت می‌شود.
وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته تا کنون هیچ‌گونه صنعتی در استان بدون مجوز زیست محیطی ساخته نشده و در مجوز‌های صنایع نیز الزامات لازم برای رعایت ملاحظات زیست محیطی تکلیف شده است.
قلی‌نژاد یادآور شد: وفق قوانین و مقررات محیط زیست هرگونه آلودگی محیط زیست جرم تلقی شده و متولیان واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی و… ملزم به رعایت استاندارد‌های زیست محیطی هستند.