شهرهای نارنجی‌ بوشهر دو برابر شدند
شهرهای نارنجی‌ بوشهر دو برابر شدند

ندای استان:وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های بوشهر بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ۲۲ آذر اعلام شد

به گزارش ندای استان،این هفته چهارمین هفته‌ای است که محدودیت‌های کرونایی با توجه به رنگ بندی صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت در مناقط مختلف کشور اجرا می‌شود.

سعید کشمیری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به روند کاهشی بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر اظهار داشت: روز گذشته استان بوشهر مرگ ناشی از بیماری کرونا نداشت که نشان از رعایت پروتکل بهداشتی در سطوح جامعه است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر وضعیت ابتلا و فوتی‌های کرونایی در هر ۱۰۰ هزار نفر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این رقم در کشور ۶ تا ۷ نفر و در استان بوشهر زیر ۲ نفر ارزیابی شده است.

وی، از راه‌اندازی مجدد سی‌تی اسکن  بیمارستان گناوه خبر داد و افزود: دومین دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان گناوه راه‌اندازی شد که امید می‌رود با نصب دوم این دستگاه مشکل اساسی این مرکز درمانی برطرف شده باشد.

کشمیری، رنگ‌بندی شهرستان‌های استان بوشهر در عرصه کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس رنگ‌بندی‌های جدید، ۴ شهرستان بوشهر، گناوه، تنگستان و دشتستان دارای نارنجی و شش شهرستان دیگر وضعیت زرد کرونایی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در وضعیت زرد کرونایی فقط ۴ نوع مشاغل تعطیل است گفت: در وضعیت نارنجی سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل است که زرد به عنوان خطر متوسط و نارنجی پرخطر معرفی شده است.

وی، با بیان اینکه ۴۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر دارای وضعیت نارنجی کرونایی است گفت: هیچ شهرستانی در این استان قرمز نیست و ۶۰ درصد شهرستان‌ها زرد اعلام شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پیشگیری و کنترل بیماری کووید۱۹ افزود: برای اجرای طرح شهید سلیمانی تیم‌های مختلف با همکاری پزشکان، پرستاران و بسیجیان در محلات مختلف استان بوشهر ساماندهی شده‌اند.

کشمیری بیان کرد: در اجرای این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ از شیوه محله و خانواده محور، مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده می‌شود.

وی، نسبت به دورهمی‌های در شب یلدا هشدار داد و تاکید کرد: یکی از کانون‌های اصلی انتشار ویروس دورهمی‌ها و شب‌ نشینی‌ها است که با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم در این شب با پرهیز از میهمانی‌ها، به  اعضای خانواده از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سلامتی هدیه بدهیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تداوم روند نزولی بیماران مبتلا به کرونا را منوط به ادامه مشارکت‌ها در رعایت مراقبت‌های بهداشتی دانست و تاکید کرد: با همکاری خوب مردم و اعمال محدودیت‌ها، هیچ شهری از استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد که این موضوع نباید سبب سهل‌انگاری در رعایت آداب بهداشتی و کوچک شمردن خطر ویروس شود و باید مراقب همه جانبه مورد توجه قرار بگیرد.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در بوشهر اعلام شد/ نارنجی‌ها دو برابر شدند