۵۵۲ پروژه در استان بوشهر افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی ۶۳ واحد دندان‌پزشکی در شهرستان‌ها
۵۵۲ پروژه در استان بوشهر افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی ۶۳ واحد دندان‌پزشکی در شهرستان‌ها

خبر استان: استاندار بوشهر گفت: ۵۵۲ پروژه استان بوشهر با ۳۷۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبر استان، مصطفی سالاری در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به مردم اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات و ارائه خدمات و تحقق مطالبات آحاد مردم جامعه یکی از اولویت‌های مسئولان استان بوشهر است.

وی با اشاره به افزایش خدمات در حوزه بهداشت و درمان به افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد:  تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر از ۸۲۷ تخت اکنون به یک‌هزار و ۲۰۰ تخت افزایش یافته که با برنامه‌ریزی انجام شده تا سال آینده به یک‌هزار و ۳۵۰ تخت افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر ۸۰ درصد نسبت به ابتدای شروع به کار دولت رشد داشته است تصریح کرد: تخت‌های بیمارستانی ویژه اطفال با پراکندگی یکسان در تمام شهرستان‌های استان بوشهر ۴ برابر شده است.

سالاری از ایجاد کلینیک سیار درمانی در شهرستان‌های استان بوشهر  خبر داد و گفت: در حال حاضر دستگاه ام.آر.آی بیمارستان کنگان راه‌اندازی شده که این دستگاه با حضور وزیر بهداشت افتتاح رسمی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه ام.آر.آی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود تاکید کرد: برای راه‌اندازی دستگاه ام.آر.آی در بیمارستان گناوه پیگیری‌های لازم انجام شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مراکز دندان‌پزشکی در شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ۶۳ واحد دندان‌پزشکی در شهرستان‌ها این نوع خدمات در همه مناطق استان ارائه می‌شود و با تجهیز و راه‌اندازی کلینیک سیار دندان‌پزشکی این نوع خدمات به‌طور رایگان در نقاط مختلف استان بوشهر ارائه می‌شود.

سالاری با بیان اینکه ۸ طرح بزرگراهی در استان بوشهر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ۸ محور بزرگراهی در استان بوشهر در حال اجرا است که تکمیل آنها نقش موثری در ایمنی  و سهولت عبور و مرور خودروها دارد.

وی با بیان اینکه بزرگراه محور گناوه به دیلم تا پایان سال تکمیل می‌شود گفت: این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد  و این در حالی است که بخش عمده‌ای از بزرگراه مسیر گناوه  به طول ۹۰ کیلومتربه برازجان انجام شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح مسیرکمربندی کنگان افزود: این مسیر ۳۲ کیلومتری تا آبان امسال افتتاح می‌شود و طرح بزرگراهی مسیر عسلویه به هرمزگان روند ساخت آن فعال‌تر می‌شود و پروژه بزرگراهی مسیر بوشهر – برازجان – کنار تخته نیز سرعت می‌گیرد.

سالاری یکی از مشکلات اساسی استان را بحران و کمبود آب بیان کرد و افزود: روزانه ۳۲۰هزار مترمکعب آب در استان بوشهر توزیع و مصرف که بیشتر آن خارج از استان بوشهر تامین می‌شود.

وی با تاکید بر کاهش میزان هدر رفت ۴۰ درصدی شبکه آب‌رسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر از ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن خبرداد و تصریح کرد:  برای رفع کمبود آب آشامیدنی استان بوشهر مجوز ساخت آب شیرین‌کن به ظرفیت روزانه۱۱۰ هزار مترمکعب صادر شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان راه‌اندازی شده است، گفت: آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهردر آستانه راه‌اندازی است که در پی افزایش ظرفیت تولید این تاسیسات هستیم.

سالاری بیان کرد: ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در روز در بوشهر از دیگر برنامه‌های استان بوشهر است که در این راستا ایجاد آب شیرین‌کن سیراف برای تامین آب شهرستان جم و آب شیرین کن دلوار تنگستان در دستور کار قرار دارد.

وی از اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر خبرداد و خاطر‌نشان کرد: ۱۳ درصد اعتبارات استان بوشهر برای تعمیر و بازسازی شبکه آب‌رسانی اختصاص یافته که با اجرای برنامه‌های در دست اجرا پیش‌بینی می‌شود تابستان آینده در عرصه آب آشامیدنی مشکلاتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز به حمایت دارد گفت: در این حوزه باید مشارکت خیران افزایش یابد و افزایش اعتبارات عوارض آلایندگی به آموزش و پرورش از اولویت‌های استان بوشهر است.

استاندار با اشاره به افزایش سرانه ورزشی در روستاها و شهرهای استان بوشهر از ساخت زمین‌های مینی فوتبال خبرداد و افزود: در حال حاضر ۱۳۷ زمین چمن مصنوعی در روستاها و ۱۱۸ زمین مینی فوتبال در محلات مختلف شهری استان ایجاد شده است‌.

وی با اشاره  ساخت بوستان‌های روستایی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده بوستان‌های روستایی در استان بوشهر تجهیز و راه‌اندازی می‌شود که بخشی از این طرح‌ها در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

سالاری با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت در استان بوشهر گفت: ۵۵۲ پروژه استان بوشهر با ۳۷۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز اجرای ۶۱ پروژه عمرانی در هفته دولت خاطر‌نشان کرد: در هفته دولت ۶۱ پروژه عمرانی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر با اعتبار ۳۰۱ میلیارد تومان عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در مجموع در هفته دولت ۶۱۳ پروژه با ۶۷۸ میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود افزود: در هفته دولت ۶۱۳ پروژه با ۶۷۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که رشد ۵۶ درصدی نسبت به هفته دولت سال قبل نشان می‌دهد.