جزئیات محدودیت‌های کرونایی در بوشهر
جزئیات محدودیت‌های کرونایی در بوشهر

ندای استان:محدودیت‌های کرونایی از ۱۵ آذر در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر با توجه به شرایط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا چگونه خواهد بود؟

به گزارش ندای استان،بنا به اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر، بوشهر و گناوه در شرایط نارنجی کرونا هستند و شهرستان‌های دشتستان، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، جم و عسلویه در شرایط زرد هستند.

در محدودیت‌هایی کرونایی پیشین، که از اول آذر شروع شده بود، بوشهر قرمز و دیر زرد بود، اما هشت شهرستان دیگر در شرایط نارنجی بودند.

بر اساس اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، جزئیات محدودیت های کرونایی که از شنبه هفته آینده اجرا می‌شود به این ترتیب خواهد بود:

۱- بر اساس تغییرات حاصله در وضعیت سه‌گانه شهر‌ها از روز شنبه مورخ ۱۵/۹/۹۹ تعداد شهر‌های زرد ۱۰۵ شهر، نارنجی ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر می‌باشد که لیست آن به پیوست این اطلاعیه برای آگاهی عموم جامعه منتشر می‌گردد.

۲- با توجه به محدودیت‌ها و الزامات تعیین شده در “طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها” و با عنایت به تغییرات حاصله در وضعیت شهرها، محدودیت‌های ذیل کماکان برقرار می‌باشد:

۱-۲- ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی باپلاک غیر بومی به شهر‌های نارنجی و قرمز.
۲-۲- ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی پلاک بومی شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهرها.
۳-۲- منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهر‌های نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر.
۴-۲- گروه¬های شغلی ۱ و ۲ در شهر‌های نارنجی امکان فعالیت داشته که لیست آن به پیوست می‌باشد.
۵-۲- در شهر‌های قرمز صرفاً گروه‌های شغلی ۱ مجاز به فعالیت می‌باشند.
۶-۲- ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهر‌های نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم (۳/۱) کارکنان و دستگاه¬های غیر ضرور تا یک دوم (۵۰%) کارکنان فعالیت می‌نمایند.
۷-۲- دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اصلی و مدیریت شهری در شهر‌های قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول (ملی یا استانی) نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد (۵۰%) و سایر ادارات غیر ضرور تا یک سوم (۳/۱) کاهش کارکنان فعالیت می‌نمایند.
۸-۲- برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهر‌های زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، صورت می‌پذیرد.
۹-۲- کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌نمایند.
۹-۲- برپایی نماز‌های جمعه، مراسم‌های مذهبی و آئینی در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نمی‌باشد.
۱۰-۲- فعالیت مساجد صرفاً در شهر‌های زرد بلامانع است.