کشف ۷۰ تن مواد مخدر در کشور
کشف ۷۰ تن مواد مخدر در کشور

ندای استان:فرمانده مرزبانی کشور در بوشهر گفت: در هفت ماه گذشته با تلاش نیرو‌های مرزبانی ۷۰ تن مواد مخدر و چندین تریلیون ریال کالای قاچاق در مرز‌های کشور کشف و ضبط شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سردار احمد علی گودرزی در بوشهر اظهار داشت: در این مدت شمار دستگیری قاچاقچیان مسلح، مواد مخدر، سلاح، تجهیزات و اقلام ممنوعه‌ای که سوادگران مرگ وارد می‌کنند ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: همچنین با وجود شیوع ویروس کرونا، اما با تلاش نیرو‌های مرزبانی بعنوان چشمان بیدار مرزها، دستگیری متجاوزان مرزی ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
گودرزی اضافه کرد: در این مدت تعدادی از مرزداران پرتلاش و سخت کوش جمهوری اسلامی در برخورد با قاچاقچیان مسلح و سوداگرانی که تلاش داشتند امنیت اقتصادی کشور را دچار اختلال کنند به درجه شهادت نائل شدند.
وی ادامه داد: امروز مرزبانان جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و در لبه جلویی نبرد با سلاح، مهمات بمب گذاری اشرار مسلح، مواد مخدر و سوداگری مواد مخدر قرار دارند و تا پای جان خود برای امنیت و اقتدار کشور ایستاده اند.
گودرزی با تاکید بر وجود امنیت مطلوب در مرز‌های کشور اضافه کرد: هوشمند سازی مرز‌ها یکی از اولویت‌های فرمانده انتظامی در دستور کار قرار گرفته شده است.
وی افزود: براین اساس استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، اپتیکی، پهبادی و حس گر‌های لازم برای پایش تصویری مرز‌ها در دستور کار قرار گرفته در حال ساختن مقدمات و زیرساخت‌ها در این مسیر هستیم.
گودرزی گفت: امید می‌رود با تخصیص اعتبارات که در حال شکل گیری است پایش تصویری مرز‌ها با هدف نگهبانی بهتر و شایسته‌تر از گذشته در مرز‌ها انجام شود البته ناوگان شناوری، خودرو‌های تاکتیکی، سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین نیز به ساختار سازمانی مرزبانی افزوده می‌شود.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در راستای تقویت توان مرزبانی قرارداد‌هایی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بسته شده که نمونه آن الحاق شماری شناور تندرو است که این شناور‌ها مجهز به سامانه‌های رانش واتر جت هستند و این فناوری بی سابقه‌ای است که تنها در اختیار چند کشور دنیا است، اما امروز با توان نیروی جوان و متخصص ایرانی این دانش بومی شده است.
گودرزی گفت: در سال گذشته از جانب فرمانده معظم کل قوا ساختار مرزبانی به مثابه یک نیرو در تابعیت فرمانده نیروی انتظامی ابلاغ شد با ستاد تخصصی و عمومی که امید می‌رود هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا امنیت مرز‌ها بیش از گذشته باشد.